در آخرین روز از هفته دولت انجام شد؛

آعاز بهره برداری از پروژه ایستگاه پمپاژ فاضلاب 024 شهر میاندوآب

1

در آخرین روز از هفته دولت بهره برداری از پروژه ایستگاه پمپاژ فاضلاب 024 شهر میاندوآب آغاز شد.

با بهره برداری از این پروژه یک هزار خانوار ساکن در محدوده مساکن مهر آیدین از مزایای سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند شدند.

در مراسم بهره بردرای از این پروژه که با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولین محلی برگزار شد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی تامین آب شرب بهداشتی، مستمر و پایدار را رسالت مهم این شرکت برشمرد و اظهار داشت: در این راستا با ایجاد زیرساخت های لازم و بکارگیری فناوری های روز، آب شرب مورد نیاز سه میلیون و 600 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی استان تامین می شود.

محمداشرفی ضریب نفوذ آب شرب در شهرهای استان را صددرصد و در روستاها را 86 درصد اعلام کرد و افزود: درکل کشور و در استان آذربایجان غربی آب شرب تحویلی به مردم از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار بوده و حتی از استانداردهای جهانی نیز بالاتر است.

وی با بیان اینکه در کنار تامین آب شرب مردم، جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز از وظایف مهم شرکت آب و فاضلاب است که در سطح استان بویژه در شهرها در حال انجام است، گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ فاضلاب 024 شهر میاندوآب از جمله این اقدامات است که امروز بهره بردرای از آن آغاز می شود.

وی اظهار داشت: مطالعات این طرح در سال 74 انجام شده و نزدیک به 180 کیلومتر شبکه برای آن پیش بینی شده بود که در حال حاضر به لحاظ توسعه شهر و افزایش جمعیت نیازمند 140 کیلومتر شبکه جمع آوری جدید و 13 ایستگاه پمپاژ است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه ماده 23 این طرح در شرکت آب منطقه ای و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تصویب رسیده است، خواستار همکاری و مساعدت مسئولین برای تصویب آن در سازمان برنامه و بودجه شد.

در این مراسم امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش های شرکت آب و فاضلاب در تامین آب شرب و بهداشت مردم بر همکاری در راستای جذب اعتبارات لازم برای اجرای طرح ها تاکید کردند. 

تصاویر