پایش بیش از 10 هزار انشعاب آب مشترکین در شهرستان خوی

1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از پایش بیش از 10 هزار انشعاب آب مشترکین جهت شناسایی انشعابات غیر مجاز در از ابتدای سال جاری توسط پلیس آب خبر داد.

یداله سلطانی با بیان اینکه آگاه ساختن عموم مردم از وظایف شرکت در قبال مشترکین و حقوق شهروندی از وظایف مهم پلیس آب است، اظهار داشت: در این راستا از ابتدای سال‌جاری نزدیک به 500 فقره انشعاب غیر مجاز آب شناسایی و نزدیک به 300 فقره جمع آوری شده است.
وی افزود: پیمایش مشترکان پرمصرف و ارسال اخطار کتبی و پیامکی یکی دیگر از  وظایف پلیس آب است که با شناسایی این مشترکین و ارسال اخطار در صورت تغییر ندادن مصرف طبق آیین نامه شرکت با آنان برخورد می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از تعویض کنتورهای خراب مشترکین به تعداد 750 دستگاه خبر داد و تصریح کرد: از جمله راه کار‎های مهم  مدیریت مصرف، کنتورهای مشترکین است که با شناسایی کنتورهای خراب و تعویض آن سهم بسزایی در کنترل آب به هدر رفت ایفا می کند.
سلطانی، مرئی سازی شیرهای قطع و وصل را از کارهای اساسی شرکت عنوان کرد و افزود: مرئی نگه داشتن شیرهای قطع و وصل از هدر رفت آب در هنگام اتفاق جلوگیری می کند و این شرکت بنا بر وظیفه خود اقدام به پایش شیرهای قطع و وصل  مشترکین می کند و در صورت نامرئی بودن طی نامه ای از مشترک درخواست مرئی سازی می کند.
 وی گفت: نگهداری انشعاب بر عهده مشترک است و پس از طی یک هفته و مرئی نشدن قطع و وصل توسط مشترک، شرکت آب و فاضلاب خود اقدام به مرئی سازی می کند.

تصاویر