با هدف بررسی راهکارهای مدیریت مصرف آب انجام شد؛

نشست مشترک معاون امور مشترکین و درآمد با سرپرست دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

1

با هدف بررسی راهکارهای مدیریت مصرف آب، نشست مشترک معاون امور مشترکین و درآمد با سرپرست دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برگزار شد.

لطیف خوش سیرت معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین موضوعات مطرح برای انسان، دسترسی به آب سالم وبهداشتی است، اظهار داشت: در ایران نیز به علت رشد روزافزون جمعیت و گسترش صنعت، توسعه کشاورزی و ارتقای سطح بهداشت عمومی، تامین آب مطمئن وپایدار، جزو مهمترین برنامه های دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به میزان مصرف سرانه آب در استان، گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد در بخش خانگی میزان مصرف آب افزایش یافته و از حد استاندارد فراتر رفته است. وی افزود: در این راستا شرکت آّب و فاضلاب با برنامه ریزی های انجام شده ضمن ایجاد و توسعه زیرساخت های مورد نیاز و افزایش ظرفیت تامین آب شرب در شهرها و روستاها، برنامه ریزی لازم جهت استفاده صحیح از آب شرب را نیز انجام و درصدد آگاهی بخشی بیشتر به مردم و همراه سازی آنها در مدیریت مصرف آب قرار داده است.

 داریوش رضایی سرپرست دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز دراین جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب اظهار داشت: استفاده از ظرفیت تریبون های نماز جمعه و جماعت استان و بهره گیری از پتانسیل های سازمان های مردم نهاد از جمله برنامه های اتخاذ شده برای ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب است.

 وی استفاده از ظرفیت بسیج و مراکز آموزشی را از دیگر برنامه ها برای فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد و افزود: در این راستا با اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی در روستاهای دارای تنش، از مردم برای صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف دعوت شده است.

تصاویر