مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی:

همکاری مردم در مصرف بهینه آب کمک شایانی برای عبور از بحران‌ها است

1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‎‌‌‎‎‎‌غربی گفت: همکاری مردم درصرفه جویی و مصرف بهینه آب، کمک شایانی برای عبور از بحران‎ها است.

محمداشرفی در گفتگو با برنامه صبحگاهی «ایستکلر» صدای مرکز آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش نزولات جوی و محدود شدن منابع تامین آب اظهار داشت: میانگین بارشها نسبت به 50 سال گذشته در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و حوضه آبریز ارس کاهش چشمگیری داشته که این امر بر مشکلات تامین آب در استان افزوده است.

وی، برداشتهای بیرویه از منابع آب خصوصا در بخش کشاورزی را عامل دیگر بروز مشکل عنوان کرد و افزود: نقش مصرفکننده در بخش آب، استفاده بهینه و رعایت الگوی مصرف، کمک شایانی برای عبور از مشکلات کمبود آب و احیانا ایجاد بحرانها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجانغربی با اعلام اینکه دوهزارو 800 روستا و 40 شهر استان با 3.5 میلیون نفر جمعیت نیاز به آب شرب دارند اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان با تمام توان در تلاش است تا آب شرب سالم وبهداشتی را در اختیار مردم قراردهد که تداوم این خدمترسانی طلب می کند تا مردم و مشترکین نیز با پرهیز از استفاده‌های غیرضرور و رعایت الگوی مصرف در این امر مهم ایفای نقش کنند.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجانغربی در ادامه این برنامه به تماسها و پیامهای مردم در خصوص مسائل مربوط به تامین آب شرب و سامانه های فاضلاب پاسخ داد.

تصاویر