مشارکت بنیاد علوی در اجرای طرح های آبرسانی به 16 روستای شهرستان چالدران

5

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: طرح های آبرسانی به 16 روستای شهرستان چالدران با مشارکت بنیاد علوی اجرا می شود.

علیرضا رضوی در حاشیه جلسه مشترک مسئولین بنیاد علوی با دستگاه های اجرایی استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و در محل فرمانداری چالدران برگزار شد، با بیان اینکه براساس تفاهم نامه امضا شده، آبرسانی به 16 روستای چالدران در برنامه کاری قرار گرفته است، اظهار داشت: با توافق صورت گرفته، 55 میلیارد و 700 میلیون ریال بصورت مساوی از سوی بنیاد علوی و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برای اجرای طرح های آبرسانی به این روستاها پیش بینی شده است.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منطقه و کوتاه بودن فصل کار و همچنین تاخیر در پرداخت قدرالسهم بنیاد، باعث شد تا مدت زمان یکساله تفاهم نامه به اتمام برسد که پیشنهاد شد نسبت به تمدید قرارداد اقدام شود.

وی، با بیان اینکه آبرسانی به این روستاها به دو فاز هشت روستایی تقسیم شد، افزود: در حال حاضر آبرسانی به روستاهای امامقلی علیا و سفلی، مخورکرد، قزلسوری، محلملوی علیا و سفلی، آغدوز و بوزقالا با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا هستند.

وی، روستاهای ریحانلوی سفلی، ساری اوجاق، قادوکندی، بایطمش، تغنیت علیا، عبدالرزاق، سیران و گل سید را دیگر روستاهای این طرح عنوان و اظهار کرد: مطالعات اجرایی و نقشه برداری های لازم برای آبرسانی به این روستاها صورت گرفته و در حال انجام مناقصه و جذب پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص سامانه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب چالدران نیز اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح آغاز شده و از مسئولین بنیاد علوی نیز برای مشارکت و همکاری در اجرای آن درخواست شده است.

رضوی ابراز امیدواری کرد؛ در سال جاری با پی گیری های لازم از منابع ملی استانی شده و با همکاری فرمانداری، اعتبارات مناسب برای ایجاد زیرساخت های آب و فاضلاب در شهرستان چالدران جذب شود.

تصاویر