با حضور کارشناسان بهداشت و محیط زیست انجام شد؛

بررسی وضعیت دفع فاضلاب در شهر چایپاره

1

با حضور کارشناسان ادارت بهداشت و محیط زیست، وضعیت دفع فاضلاب در شهر چایپاره مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب شهرستان چایپاره، با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال شیوع بیماری های مرتبط با آب و فاضلاب ، نماینده شبکه  بهداشت با همکاری اداره محیط زیست از وضعیت دفع فاضلاب بازدید کردند.

سرپرست امور آب و فاضلاب چایپاره در این بازدید با بیان اینکه در شرایط کنونی 70 درصد مشترکین شهر با هشت هزار و 650  فقره انشعاب تحت پوشش  و متصل به شبکه دفع فاضلاب مدرن هستند، اظهار داشت: در برخی دیگر از مناطق شهر نیز شبکه مربوطه اجرا گردیده که با وجود تاکیدات و اطلاع رسانی های مکرر از سوی امور آب و فاضلاب، هیچگونه اقدامی از سوی مردم برای خرید انشعاب صورت نگرفته است.

مصطفی امینلوی با اعلام اینکه یکی از مناطق شهر به دلیل وجود معارض حریم کانال و  نهر رودخانه  عریض، فاقد شبکه دفع فاضلاب است، افزود: با مکاتبات انجام شده با امور آب منطقه ای و خرید زمین مسیر مورد نیاز بعد از طی مراحل قانونی قابل اجرا خواهد بود.

وی با اشاره به اعتراضات مردم مبنی بر بوی فاضلاب در برخی مناطق، اظهار کرد: موارد اعتراضی مردم، ناشی از کانال های موجود و آبهای سطحی در سطح شهر است که رسیدگی به این موضوع خارج از حیطه وظایف آب و فاضلاب بوده و مربوط به سایر ارگان ها از جمله شهرداری است.

امینلوی، ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب چایپاره را هفت هزار متر مکعب در شبانه روز و برای تحت پوشش قرار دادن 43 هزار نفر اعلام و بر همکاری و تعامل ادارات و ارگان های ذیربط برای تشویق مردم نسبت به خرید انشعاب فاضلاب در راستای تامین و حفظ بهداشت و سلامت جامعه تاکید کرد.

 

تصاویر