هشدار نسبت به مصارف غيرشرب آب در روستاهاي شهرستان خوی

1

مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوی با هشدار نسبت به مصارف غيرشرب آب در روستاهای اين شهرستان، خواستار توجه بيش از پيش مردم به مصرف صحيح آب شد.

يداله سلطانی با بیان اینکه يكی از وظايف اصلی شركت آب و فاضلاب، تامين آب شرب سالم و بهداشتی مردم  است، اظهار داشت: متأسفانه در روستا های شهرستان، از آب شرب بهداشتی براي امور غيرشرب نيز استفاده‌های زيادی مي شود.

وي افزود: بخشی از آب شرب مصرف شده در روستاها، صرف استفاده‌های كشاورزی، دام و غيره می‌شود كه طبيعتا اين آب براي اين قبيل مصارف نيست و شركت آب و فاضلاب هم وظيفه‌ ای براي تأمين آب كشاورزی و دیگر موارد ندارد.

مديرعامل شركت آب وفاضلاب خوی با بيان اينكه آب شرب سالم و بهداشتی به دشواری و با هزينه‌های سنگين تأمين می‌شود، خاطرنشان كرد: متأسفانه حتی برخی از شهروندان، مزارع و باغات خود را نيز با آب شرب آبياری مي‌كنند.

سلطاني با دعوت از مردم براي مصرف بهينه آب و پرهيز از مصرف غيرضرور، يادآور شد: شركت آب و فاضلاب تمام تلاش خود را بکار بسته تا مشترکین در شهر و روستاها را با روش‌های مصرف بهينه آب بيش از پيش آشنا كند و در اين راستا اقدامات مهمی نیز انجام شده است.

وي در پايان تصريح كرد: مصرف صحيح و اصولی آب شرب توسط شهروندان و روستائيان علاوه بر جلوگيري از اسراف اين نعمت الهی، موجب می شود تا خدمات‌رسانی شركت آب وفاضلاب، بويژه در فصل گرم و در روزهایی كه با بيماری كرونا مواجه هستيم، استمرار داشته باشد.

تصاویر