سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه آب،

آب تولیدی در شهر قوشچی 50 درصد بیش از مقدار نیاز است

1

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه آب، شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی گفت: آب شرب مورد نیاز شهر قوشچی از محل یک حلقه چاه،20 لیتر در ثانیه بوده و با توجه به نیازبه 14 لیتر درثانیه در اوج مصرف، آب تولیدی دراین شهر، حدود 50 درصد بیش از مقدار نیاز است.

مقداد اسکندرپور با بیان اینکه آبرسانی به شهر قوشچی در قالب طرح آبرسانی با استفاده از یک حلقه چاه در منطقه کهریز صورت می گیرد، اظهار داشت: خط انتقال آب به این شهر از جنس چُدن با قطر ٣١٥ ميليمتر اجرا شده است و يك حلقه چاه احتياطى نيز در جوار چاه اصلى  حفر گردیده تا در صورت بروز اتفاق و يا خرابى در چاه اصلى، از اين چاه استفاده شود.
وی با اعلام اینکه در تأمين و انتقال آب از چاه تا مخزن ذخيره شهر، هیچگونه مشکل و یا کمبودی وجود ندارد، افزود: دلايل افت فشار آب در داخل شبكه كه گاهاً موجب نارضايتى برخى از شهروندان مي گردد، توسط شركت آب و فاضلاب در حال بررسى است  كه احتمالاً فرسودگى شبكه و يا پايين بودن قطر لوله هاى شبكه  ميتواند از دلايل آن باشد.
وی گفت: طىّ صورتجلسه اى كه با حضور رئيس سازمان برنامه و بودجه و مديريت ارشد آب و فاضلاب استان امضاء شده است، مقرر گرديده تا در سال جارى، اعتبار مورد نیاز براى اصلاح شبكه اين شهر از محل اعتبارات استانى تأمين گردد.
 اسکندر پور در خصوص قطعی آب در روستای قولنجی هم گفت: مشکل قطعی آب در قولنجی به علت  سوختن موتورپمپ بود که از اتفاقات متداول در سیستم آبرسانی است.
 وی افزود: در چاه قولنجى از پمپ شناور استفاده شده است كه زمان لازم برای بررسی و عیب یابی  و تعویض  این  پمپ با پمپ رزرو حدود ۱۰ ساعت است.

تصاویر