همزمان با هفته صرفه جویی در چایپاره اتفاق افتاد

برگزاری کارگاه آموزشی و بررسی مشکلات آب شرب روستاها با حضور بخشداران و دهیاران بخش مرکزی و حاجیلار

1

روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان چایپاره از برگزاری کارگاه آموزشی در دو مرحله جداگانه با محوریت نحوه صحیح مدیرت و صرفه جویی در مصرف آب در روستا ها با حضور دهیاران بخش مرکزی وحاجیلار در هفته صرفه جویی خبر داد.

روابط عمومی امور آب و فاضلاب  شهرستان چایپاره از برگزاری کارگاه آموزشی در دو مرحله جداگانه  با محوریت نحوه صحیح مدیرت و صرفه جویی در مصرف آب  در روستا ها با حضور دهیاران بخش مرکزی وحاجیلار در هفته صرفه جویی خبر داد.

مصطفی امینلوی مدیر امور آب و فاضلاب  شهرستان چایپاره در این کارگاه با اشاره به خشکسالی های اخیر، فرهنگ سازی و ترویج الگوی مصرف را یکی از اصلی ترین راههای برون رفت از مشکلات کم آبی در این شرایط حساس اعلام کرد، و بر نقش  دهیاران روستا جهت تبیین مصرف بهینه آب و اصلاح رفتاری الگوی مصرف مشترکین تاکید و به ارائه گزارشی از وضعیت بحرانی آب در کشور و مسائل مربوط به شهرستان  پرداخت و از حاضرین خواست که نسبت به فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن مصرف بهینه آب شرب در روستاهای شهرستان اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی گفت: این کارگاه آموزشی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در راستای نحوه صحیح مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب و پرهیز از مصارف غیر ضروری تشکیل و به آموزشهای لازم به دهیاران جهت همکاری و تعامل بیشتر ارائه گردید.

در قسمتی از این کارگاه مراحل فروش آب و ارائه خدمات پس از فروش جهت آشنایی دهیاران طبق آئین نامه های عملیاتی شرکت قرائت و توضیحات لازم در خصوص ارائه خدمات مطلوب  برای رفاه حال اهالی محترم روستا مورد بحث قرار گرفت.

امینلوی در ادامه این کارگاه آموزشی با ارائه گزارشی مختصر از وضعیت فعلی منابع تامین آب و هزینه های جاری در راستای نگهداری از تاسیسات  اظهار داشـــت: افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقه مندی برای مدیریت مصرف آب  محورهایی هستند که رسانه‌ ها می‌توانند پیرامون آن‌ها اطلاع رسانی کرده و دهیاران مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی رویه با آن دست به گریبان هستند، بیشتر آگاه کنند.

در واقع مصرف کنندگان می‌دانند که اقدامات امروز آنان برای رفاه بیشتر فرزندانشان و حفظ منابع آب  برای آیندگان است.رعایـــت الگـــوی مصـــرف، پرداخـــت بـــه موقـــع آب بهـــا توسط مشترکین و پرهیـــزاز نصب  انشـــعابات غیـــر مجـــاز و مصارف غیر شرب و همکاری مشترکین از مهمترین مسائلی است که در امر فرهنگ سازی باید در اولویت قرارداده شود .

در انتها مدیر امور چایپاره ضمن تشکر از همکاری های قبلی بعمل آمده  به درخواست و مشکلات بیان شده از سوی دهیاران مورد بررسی قرار داده و راهکارها و پیشنهاد های مربوط به هر حوزه در خصوص رفع و تسریع در اجرایی کردن آن به کارشناسان مربوطه امور ابلاغ کرد.بر انسجام جدی در فراهم نمودن ظرفیت لازم  و ارائه خدمات مطلوب به  مردم شهرستان به همکاری دهیاران  تاکید و با توزیع بروشور و کتابچه هایی با موضوع مصرف صحیح و مدیریت مصرف به حاضرین آمادگی کامل  این امور جهت دریافت هرگونه انتقادات و پیشنهادات را اعلام نمود.

 

تصاویر