مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

مردم شهر قوشچی و روستای قولنجی نگران تامین آب شرب خود نباشند

1

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: برداشت آب از خط انتقال آب شهر قوشچی و روستای قولنجی ارومیه برای تامین آب شرب پادگان شهید آبشناسان ارتش، خللی در میزان آب شرب مورد نیاز مردم ایجاد نمی کند.

علیرضا رضوی با بیان اینکه بدلیل لب شور شدن آب منطقه، نیروهای نظامی مستقر در پادگان شهید آبشناسان و خانواده های آنها با مشکل مواجه شده بودند،  اظهار داشت: با هماهنگی های بعمل آمده، مقرر شد به میزان نیم لیتر بر ثانیه از خط انتقال آب شهر قوشچی و به همان اندازه نیز از خط انتقال آب روستای قولنجی برداشت و در قالب یک رشته انشعاب معمولی و بصورت یک شیر برداشت عمومی در ورودی پادگان، آب شرب در اختیار نیروهای مستقر ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده های آنها قرار گیرد.

وی افزود: آب مورد نیاز برای مصارف بهداشتی در داخل پادگان موجود است و انشعاب مذکور، صرفا برای تامین آب شرب در نظر گرفته شده است.

رضوی با بیان اینکه مردم قوشچی و قولنجی هیچگونه نگرانی از بابت افت فشار آب نداشته باشند، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید آب شرب شهر قوشچی از محل دو حلقه چاه، 17 لیتر در ثانیه و روستای قولنجی نیز 22 تا 25 لیتر در ثانیه است، اظهار کرد: به لحاظ بالا بودن میزان تولید آب در منطقه نسبت به میزان مصرف، مردم منطقه، هیچگونه نگرانی از بابت افت فشار و یا کمبود آب شرب، نداشته باشند.

وی با انتقاد از اقدام عده ای از اهالی منطقه در تخریب خط انتقال آب به پادگان، اظهار داشت: اینگونه اقدامات هنجار شکن عده ای قلیل، با فرهنگ مردم منطقه سازگاری نداشته و مردم، همواره در عرصه های مختلف، پشتیبان و حامی نیروهای مسلح در تامین امنیت کشور هستند.

رضوی با اعلام اینکه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، اقدام قانونی بلحاظ تخریب تاسیسات آبرسانی را برای خود محفوظ می دارد، از مردم خواست تا در برابر اقدامات ناهنجار و قانون شکن در تخریب اموال عمومی و خدشه دار کردن وجهه نیروهای مسلح، هوشیاری خود را حفظ کنند.

تصاویر