برگزاری جلسه مديريت بحران در شركت آب و فاضلاب خوي

1

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان آذربايجان غربي پس از بازديد ميداني از مناطق زلزله زده در جلسه اي با حضور مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهرستان خوي ، مدير دفتر بحران و پدافند غير عامل آبفاي استان و همكاران شركت خوي با موضوع زلزله شهرستان خوي و ارزيابي ميزان خسارت وارده به تاسيسات و تجهيزات آبرساني شركت كرد .

لطيف خوش سيرت در ابتداي جلسه ضمن اظهار تاسف از حادثه پيش آمده آرزوي سلامتي براي مصدومين حادثه كرد .

 وي افزود : از اولين ساعات رخ دادن حادثه دستورات لازم به اكيپهاي ارزيابي جهت بازديد از تاسيسات صادر و پس از اخذ گزارش اوليه  اطلاعات به  رئيس و دبير ستاد بحران شهرستان ارائه شد .

معاون بهره برداري و توسعه آب شركت در گزارش خود از قطعي برق در ساعات اوليه زلزله خبر داد و افزود : بلافاصله با هماهنگي امور برق خوي مشكل موجود حل ولي منطقه مجيد آباد در قطعي بود .

توحيد احمدي تصريح كرد : با توجه اينكه آب بخش عظيمي از شهر از اين چاهها تامين مي شود با راه اندازي ديزل ژنراتورها چاهها به كار افتاده و روند توليد آب پايدار شد . وي به بازديد از مخازن و چاهها و كليه تاسيسات آبرساني اشاره كرد و افزود : خسارت جدي به تاسيسات  وارد نشده است .

خوش سيرت در پايان گفت : تيم ارزيابي خسارت به تاسيسات و تجهيزات شركت را تشكيل و برآورد ميزان خسارت وارد شده را برآورد نمایند و در تمام مدت اين پروسه مستند سازي انجام گيرد . وي تصريح كرد : خوشبختانه در بررسيهاي اوليه از تاسيسات و تجهيزات ، خطوط انتقال ، شبكه آبرساني خسارت جدي وارده نشده و آب پايدار در شبكه جريان دارد .

مديرعامل آبفاي استان با تاكيد بر  بازديدهاي مكرر از تاسيسات و تجهيزات شركت خاطرنشان كرد : به بازديد اوليه از تاسيسات و تجهيزات آبرساني اكتفا نكنيد شايد بعضي از مشكلات به مرور زمان خود را نشان دهد .

خوش سيرت تشكيل تيم نشت يابي براي نشت يابي خطوط انتقال و شبكه آبرساني و همچنين مخازن را خواستار شد و افزود : از شهرهاي معين و ديگر شهرهاي استان براي كمك به نشت يابي نيرو به شهرستان خوي اعزام خواهد شد.

وي از ارسال  70 هزار بطري آب شرب 500 و 200 سي سي به شهرستان خوي جهت توزيع در بين زلزله زدگان خبر داد .

گفتني است مديرعامل شركت آبفاي استان از همكار اين شركت در كه هنگام وقوع زلزله دچار سانحه شده بود عيادت كرد .

تصاویر