معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان؛

تکمیل شبکه فاضلاب برخی از مناطق شهر ارومیه در انتظار مساعدت سازمان برنامه و بودجه

01

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی که در برنامه رادیویی محلله لر حضور داشت، گفت:برای اجرا و تکمیل سامانه فاضلاب برخی از مناطق شهر ارومیه منتظر مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم

بهزاد علیزاده در پاسخ به شهروندی که در خصوص وضعیت فاضلاب مناطق ساوالان ارومیه پرسشی مطرح نموده بود گفت: مناطق ساوالان، امیریه، زمینهای صدا و سیما و... بعلت شیب معکوس امکان اتصال به منهول های موجود را نداشته و میبایست یک باب ایستگاه پمپاژ در محدوده مورد نظر اجرا گردد. از آنجاییکه احداث ایستگاههای پمپاژ در موافقتنامه اصلی طرح فاضلاب ارومیه پیش بینی نگردیده است با هماهنگی های انجام یافته با سازمان برنامه و بودجه کشور، قول مساعدی بمنظور گنجاندن ایستگاه های پمپاژ از طرف این سازمان داده شده است که نهایتا پس از ثبت عملیات اجرایی ایستگاههای پمپاژ در موافقتنامه طرح فاضلاب ارومیه و مساعدت این سازمان در تخصیص اعتبارات کافی و بموقع، احداث شبکه فاضلاب مناطق ذکر شده در اولویتهای اجرایی این شرکت قرار خواهد داشت.
وی همچنین در پاسخ به شهروندی دیگری در مورد فاضلاب مناطق بعد از خیابان شهید سلیمانی پور افزود: به علت وجود انشعابات آب غیرمجاز، عدم تراکم استاندارد جمعیتی، بعضا نبود انشعاب آب و همچنین وجود معارض در منطقه که متعاقبا باعث عدم صدور کد بر و کف از سوی شهرداری گردیده است، فعلا امکان احداث شبکه فاضلاب وجود ندارد.
معاون توسعه و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی ادامه داد: با عنایت به اینکه شبکه فاضلاب در معابر عمومی شهر احداث می گردد، در صورت عدم وجود معبر، از شهرداری استعلام گردیده و این ارگان نیز با اعلام وجود یا عدم وجود معبر، کد های بر و کف معابر را اعلام مینماید تا نسبت به احداث شبکه فاضلاب اقدام گردد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در خیابان شهید سلیمانی پور و با استعلام از شهرداری ، معارض وجود داشته و متعاقبا امکان ارائه کد بر و کف وجود ندارد، و در صورت حل مشکل مذکور از طرف شهرداری، مجاز نمودن انشعابات آب و نهایتا تراکم جمعیت قابل قبول، با تخصیص اعتبارات مورد نیاز امکان احداث شبکه فاضلاب در آینده وجود خواهد داشت.

 

تصاویر