برخورداری 70 درصد مشترکین شهر چایپاره از خدمات شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب

سرپرست امور آب و فاضلاب چایپاره از برخورداری 70 درصد مشترکین این شهر از خدمات شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب خبر داد.

1

مصطفی امینلویی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: با طراحی های انجام شده، سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب چایپاره، جوابگوی نیاز 43 هزار نفر جمعیت شهری است.

وی با درخواست از مردم برای اجتناب از اتصال ناودان واحدهای مسکونی خود به شبکه جمع آوری فاضلاب، افزود: بهای خدمات جمع آوری و دفع فاضلاب مشترکین نیز براساس 70 درصد کل آب مشترکین است.

وی با اشاره به اجرای طرح تامین آب شرب شهر چایپاره از محل سد آغ چای، اظهار داشت: این طرح که عملیات اجرایی آن در دست اقدام است، برای افق 1430 طراحی شده و نیاز مصرفی آب شرب شهری را تامین خواهد کرد.

وی گفت: آب شرب مورد نیاز شهر چایپاره در حال حاضر از محل چاه های موجود تامین می شود که با ظرفیت تولید 179 لیتر در ثانیه، 10 لیتر مازاد مصرف دارد.

سرپرست امور آب و فاضلاب چایپاره در خصوص تامین آب شرب روستاها نیز اظهار داشت: در حال حاضر 92 درصد مشترکین روستایی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

امینلویی در خصوص قطع آب در روستای "قره کندی" گفت: آب شرب این روستا در اثر بروز برخی مشکلات، دچار قطعی شده بود که با اقدامات انجام شده، آب شرب مورد نیاز مشترکین تامین شد.

وی افزود: وجود انشعابات غیر مجاز در روستاهای "قره کندی" و " یاورکندی" و عدم همکاری برخی از مشترکین در این روستاها، باعث بروز مشکل در تامین آب شرب شده بود که در تلاش هستیم با رفع این مشکلات، از کمبود و یا قطع آب در این روستاها جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری هفته اول تیرماه بعنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب، از مشترکین خواست  با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب، شرکت آب و فاضلاب را در تداوم خدمات رسانی در شهر و روستاها یاری نمایند.

تصاویر