برگزاري جلسه براي بررسي تصويب ماده 23 براي شبكه فاضلاب شهر خوي

01

جلسه اي با حضور كارشناسان سازمان برنامه و بودجه كشور ، كارشناسان شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور ، معاون فرماندار شهرستان خوي ، بهزاد عليزاده معاون بهره برداري و توسعه فاضلاب شركت آب و فاضلاب آذربايجان غربي ، در تصفيه خانه فاضلاب شهر خوي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب خوي ، در ابتداي جلسه معاون بهره برداري و توسعه فاضلاب استان گفت : خوي  به لحاظ جمعیتی سومین شهر استان و اولين تصفيه خانه شمال غرب كشور در اين شهر افتتاح شده است.
بهزاد عليزاده افزود : از سال 71 عمليات لوله گذاري شبكه فاضلاب و احداث تصفيه خانه فاضلاب در اين شهر اجرا شده و در سال 79 تصفيه خانه فاضلاب به بهره برداري رسيد.
عليزاده شهر خوي را از شهرهاي مهم استان برشمرد و افزود : اين شهر يك باب تصفيه خانه با 3 مدول به ظرفیت 45 هزار مترمکعب در شبانه روز 365 کیلومتر شبکه های جمع آوری فاضلاب  میباشد که موافقت نامه آن که در سال 98 به پایان رسیده است.
معاون بهره برداري و توسعه فاضلاب استان حجم باقي مانده لوله گذاري شبكه فاضلاب در شهر خوي و شهرك وليعصر را 100 كيلومتر اعلام كرد که برای اخذ ماده23 اقدام و مصوبه از شرکت مهندسی اخذ و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.
در ادامه معاون فرماندار خوي گفت : با توجه قدمت شبكه فاضلاب در اين شهر و آغاز عمليات اجرايي از سال 71 باقي ماندن 100 كيلومتر از شبكه فاضلاب همت مضاعف براي تكميل و اتمام اين پروژه مي خواهد .
پويامنش تصريح كرد : در شهرك وليعصر شهرستان خوي چاه هاي جذبي ديگر جواب نميدهد و در برخي از مناطق فاضلاب در معابر سراريز مي شود و مشكل زيست محيطي و بهداشتي بوجود مي آيد.

 

تصاویر