بمنظور برگزاری هرچه بهتر هفته صرفه جویی در مصرف آب صورت گرفت؛

برگزاری جلسه هم اندیشی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان

1

در آستانه هفته صرفه جویی در مصرف آب و با هدف مشارکت و همکاری هرچه بیشتر برای صرفه جویی در مصرف آب و گذر از تابستان، جلسه هم اندیشی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

در این جلسه که در محل سالن آموزش شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و با حضور روابط عمومی های جهادکشاورزی، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، شهرداری ارومیه، آموزش و پرورش، آب منطقه ای، توزیع نیروی برق و ستاد احیای دریاچه ارومیه برگزار شد، سرپرست دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با تشریح وضعیت منابع تامین و تولید آب شرب، بر ضرورت همکاری های همه جانبه برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

وحید مینایی با اشاره به افزایش مصرف آب نسبت به سال گذشته اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و توصیه مردم برای شستشوی مکرر دستها، افزایش چشمگیر مصرف آب را درپی داشته که بایستی موارد صرفه جویی از سوی مردم مدنظر جدی قرار گیرد.

وی، ضمن توصیه به رعایت موارد صرفه جویی و بستن شیر آب در هنگام شستن دستها، اظهار کرد: با بستن شیر آب در زمان 20 ثانیه ای توصیه شده برای شستن دستها، علاوه بر رعایت بهداشت فردی و پیشگیری از انتشار و گسترش ویروس کرونا، در مصرف آب نیز صرفه جویی چشمگیری خواهد شد.

در ادامه این جلسه، هریک از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان با اعلام آمادگی برای مشارکت در برنامه های هفته صرفه جویی، راهکارهای مشارکت و همکاری در زمینه ترویج صرفه جویی در مصرف آب را ارائه کردند.   

نصب اقلام تبلیغی در مراکز بهداشتی شهری و روستایی، مراکز خدمات روستایی و ادرات جهادکشاورزی، ادارات آموزش و پرورش، بهره گیری از برنامه رادیویی«کندیمیز»، استفاده از بیلبردها و تلویزیون های شهری و اتوبوس ها، پخش پیام های تبلیغی با زبان ساده در روستاها و استفاده از سامانه های پیام کوتاه و فضای مجازی، از جمله مهمترین راهکارهای ارائه شده در ین جلسه برای مشارکت و همکاری در اجرای برنامه های هفته صرفه جویی در آب و ترویج فرهنگ صرفه جویی دربین مردم بود.  

تصاویر