سرپرست منطقه یک امور آب و فاضلاب ارومیه:

حاکمیت تفکر مصرف صحیح آب مرهون تلاش بانوان است

1

سرپرست منطقه یک امور آب و فاضلاب ارومیه گفت: حاکمیت تفکر مصرف صحیح آب، مرهون تلاش بانوان است.

 سیدمهدی عصمت ساعتلو با حضور در برنامه زنده «سحریزخیر» سیمای مرکز آذربایجان غربی در آستانه هفته صرفه جویی در مصرف آب، با اشاره به نقش بی بدیل و تاثیرگذار بانوان در مدیریت امور منزل و تربیت فرزندان، اظهارد اشت: اگر آموزش های لازم در خصوص استفاده صحیح از آب به کودکان ارائه شود، در بازه زمانی کوتاهی، به بزرگترین موفقیت ها دست خواهیم یافت. 

وی افزود: زنان، با ایفای نقش مادرانه و پرورشی، کودکان را براساس نیازهای جامعه برای آب پرورش می دهند که این امر با انتقال به نسل های آینده، صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف آب را در پی خواهد داشت.

سرپرست منطقه یک امور آب و فاضلاب ارومیه با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا مصرف آب نیز افزایش یافته است، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و دراثر توصیه ها برای شستن مرتب دست ها، مردم دچار نوعی وسواس شده که با افزایش مصرف، موجب وارد آمدن فشار برروی تاسیسات و افت فشار آب می شود.

وی با توصیه به مردم برای رعایت مصرف آب در ایام کرونایی گفت: اگر به هنگام شستن دست ها، شیر آب بسته شود،  ضمن رعایت بهداشت فردی و تامین سلامتی مردم، به میزان قابل توجهی در مصرف آب نیز صرفه جویی می شود.

ساعتلو درد ادامه با بیان برخی راهکارهای صرفه حویی در مصرف آب، از مردم و مشترکین خواست، با رعایت الگوی مصرف، شرکت آب و فاضلاب را در گذر از تابستان و ایام پیک مصرف آب یاری نمایند.

 

تصاویر