طی سال گذشته صورت گرفت؛

شناسایی دو هزار و 846 فقره انشعاب غیر مجار آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه

1

سرپرست امور آب و فاضلاب ارومیه از شناسایی دو هزار و 846 فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

صابر خسروزاده با بيان اينكه ساماندهي انشعابات غيرمجاز، براساس برنامه ‌ريزي منسجم در حال انجام است، اظهار داشت: ازاین تعداد انشعاب غیر مجاز، دو هزار و 337 انشعاب پس از طي مراحل قانوني، به انشعاب مجاز تبديل شدند.

وی، حجم آب مصرفي شناسايي شده از اين تعداد انشعاب غير مجاز را دو ميليون و 612 هزار مترمكعب و حجم فاضلاب غير مجاز را  370 هزار متر مكعب عنوان و اعلام كرد: براساس قانون، هزينه آب بهاي مصرفي و دفع فاضلاب مربوطه از این انشعابات اخذ شده است.

 وي با اشاره به اينكه بيشترين انشعابات غيرمجاز در مناطق حاشيه‌نشين شهر قرار دارد و ساكنان اين مناطق به ‌صورت ثبت نشده و غيرمجاز از آب استفاده مي‌كنند، افزود: وجود انشعاب‌هاي غيرمجاز موجب افزايش هزينه‌هاي جاري شده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشكلاتي مواجه مي كند.

سرپرست امور آب و فاضلاب اروميه با بيان اينكه استفاده غيرمجاز از شبكه آب، بر اساس ماده 660  قانون مجازات اسلامي جرم بوده و مشمول جريمه است، تصريح‌كرد: كساني كه از طريق انشعابات غيرمجاز به شبكه وصل مي‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزينه خدمات خود و با تجاوز به حقوق ديگر مشتركان، موجب وارد شدن خسارت به شبكه آبرساني نيز مي شوند به همين خاطر موضوع شناسايي انشعابات غيرمجاز با حساسيت ويژه دنبال مي‌شود.

خسروزاده، انشعابات غيرمجاز را به عنوان مهم‌ترين عامل هدر رفت آب عنوان و تاكيدكرد: ايجاد عدم تعادل فشار در شبكه توزيع آب، استفاده بيش از حد استاندارد يا حد نياز از آب به علت عدم اندازه گيري و عدم پرداخت آب‌بها، تشديد نشت از اين انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله های غیراستاندارد و نصب غيراصولي آن، از جمله مشكلاتي است كه انشعابات غيرمجاز به وجود مي‌آورند.

تصاویر