بررسی آخرین وضعیت اجرایی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه

01

در بازدید معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، آخرین وضعیت اجرای مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.

در این بازدید که کارشناس شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز حضور داشت، بخش های مختلف این تصفیه خانه شامل سیویل، الکترومکانیکال و خط انتقال پساب فاضلاب بررسی و راهکارهای لازم برای تسریع در اتمام و بهره‌برداری از این طرح ارائه شد.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در حاشیه این بازدید با اعلام اینکه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به ظرفیت 60هزار متر مکعب در شبانه‌روز طراحی شده است، اظهار داشت: با اتمام این طرح 300 هزار نفر از جمعیت شهری ارومیه تحت پوشش خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار خواهند گرفت.
بهزاد علیزاده روش تصفیه در این تصفیه خانه را SBR عنوان کرد و افزود : تاکنون برای اجرای این طرح بالغ بر 780 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. وی پیشرفت فیزیکی این تصفیه خانه را   95/7  درصد شامل سیویل و الکترومکانیکال اعلام و اظهار کرد: در صورت تامین مابقی اعتبار مورد نیاز به میزان 400 میلیارد ریال، عملیات اجرایی این طرح اتمام و در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.
علیزاده با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح مجموع پساب قابل انتقال به دریاچه ارومیه از محل تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به 51/1میلیون متر مکعب درسال افزایش خواهد یافت، افزود : با اتمام مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، ظرفیت کل تصفیه فاضلاب به 140 هزار متر مکعب در شبانه‌روز افزایش و 700 هزار نفر از جمعیت شهر ارومیه تحت پوشش خدمات تصفیه فاضلاب قرار خواهند گرفت.

 

تصاویر