بررسی مشکلات و نواقصات سامانه فاضلاب شهر نقده

01

در حاشیه بازدید سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب استان، مدیر آب و فاضلاب نقده، کارشناسان ستادی بهمراه کارشناس دفتر مطالعات و بررسی های فنی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تصفیه خانه فاضلاب نقده نواقصات و مشکلات تصفیه خانه فاضلاب این شهربررسی شد.

در جلسه ای که به همین منظور ترتیب یافته بود، عملكرد و مشكلات حوزه فاضلاب امور نقده و راهکارهای بهبود فرآیند تصفیه و استفاده از ظرفیت های موجود کلیه واحد های عملیاتی و فرآیندی تصفیه خانه، بحث و گفتگو شد.
در این جلسه زینال پورمدیر امور آب و فاضلاب ف نقده اظهار داشت: ورود آبهای سطحی به شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب منجر به وارد آمدن خسارات فراوان به تاسیسات فاضلاب می شود و سرقت دریچه های چدنی منهولهای فاضلاب منجر به صعوبت در امر بهره برداری و نگهداری از شبکه فاضلاب گردیده است.
سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیزبا بيان اينكه يكي از وظايف شركت آب و فاضلاب جمع آوري و تصفيه فاضلاب بصورت اصولي و بهداشتي است، بر تسريع در پيشبرد اهداف و اجراي پروژه ها و رفع هر چه زودتر مشكلات نصب انشعابات و  تصفيه خانه با هماهنگي پيمانكاران تاکید کرد.
بهزاد علیزاده در ادامه جلسه بررسی کمی و کیفی فاضلاب ورودی و پساب خروجی، بررسی دقیق نشتاب خطوط اصلی و فرعی فاضلاب،  فرآیند تصفیه ، دلیل نوسانات برق تصفیه خانه ،انجام روتین مکاتبات با اداره برق را مطرح و پی گیری این مسائل از سوی امور آب و فاضلاب نقده را خواستار شد.
تصفیه خانه فاضلاب نقده با ظرفیت کل 23 هزار و 370 مترمکعب در شبانه روز با جمعیت تحت پوشش 123 هزار نفر  از سال 1395 در مدار بهره برداری قرار گرفته و در آینده فاضلاب جمع آوری  شده شهرستان محمدیار نیز به این تصفیه خانه منتقل خواهد شد.

 

تصاویر