مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو در نشست هماهنگی عبور از اوج مصرف:

اطلاع‌رسانی مؤثر محور مشارکت مردم در مدیریت مصرف آب و برق است

01

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو بیان کرد: در شرایطی که کشور با چالش‌هایی همچون ناترازی در مصرف برق و کاهش منابع آبی مواجه است، حضور فعال، خلاق و پاسخ‌گو از سوی روابط عمومی‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. از این‌رو، باید از روابط عمومی‌های فعال در صنعت آب و برق حمایت مادی و معنوی لازم صورت گیرد تا بتوانند در زمان بحران، عملکردی مؤثر و به‌موقع داشته باشند.

"غلامحسین مقیمی" در نشست مدیران روابط عمومی شرکت‌های صنعت آب و برق کشور با وزیر نیرو که به منظور هماهنگی برای عبور از دوره اوج مصرف تابستان برگزار شد، بر نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی به‌موقع، دقیق و اثرگذار تأکید کرد.
وی گفت: اطلاع‌رسانی، فقط انتقال پیام نیست، بلکه بسترساز مشارکت فعال مردم در فرآیند مدیریت مصرف آب و برق است. اگر مردم نسبت به شرایط مصرف آب و برق، محدودیت‌های منابع و پیامدهای مصرف بی‌رویه آگاه شوند، بی‌تردید همراهی آن‌ها با برنامه‌های وزارت نیرو افزایش خواهد یافت.
مقیمی اصلاح نگرش‌ها و به‌روزرسانی رویکردها را لازمه ایفای نقش مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: جنس کار روابط عمومی نسبت به گذشته به شدت تغییر کرده است و بهره‌گیری هوشمندانه از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی مانند شبکه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک، ویدیوهای تعاملی و پلتفرم‌های دیجیتال ضروری است. ما نیازمند روابط عمومی‌هایی هستیم که از فناوری و تحلیل داده برای ارتباط هدفمند با افکار عمومی استفاده کنند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو همچنین با اشاره به لزوم ارتقای زیرساخت‌ها و ابزارهای اطلاع‌رسانی گفت: یکی از الزامات تحقق این اهداف، تخصیص بودجه کافی به روابط عمومی شرکت‌هاست. بدون منابع مالی و تجهیزات لازم، نمی‌توان از روابط عمومی‌ها انتظار عملکرد گسترده و کیفی داشت.
وی در همین رابطه گفت: در ماه جاری آئین نامه‌ای با دستور وزیر نیرو و به منظور تقویت مالی روابط عمومی های صنعت آب و برق ابلاغ شد که انتظار می رود در تقویت ابزارهای در اختیار روابط عمومی ها برای ارتقای کیفیت فعالیت ها موثر باشد.
​مقیمی با تأکید بر نقش محوری روابط عمومی‌ها در عبور از دوره اوج بار مصرف تابستان افزود: اطلاع‌رسانی پیش‌دستانه، آموزش شهروندی، طراحی کمپین‌های رسانه‌ای هدفمند و تعامل با رسانه‌ها از جمله وظایف مهم روابط عمومی‌ها در این ایام است. این اقدامات نه‌تنها موجب کاهش بار مصرف می‌شود، بلکه به افزایش اعتماد عمومی نسبت به صنعت آب و برق منجر خواهد شد.

تصاویر