برگزاری مراسم اختتاميه نخستين جشنواره نمايش هاي خياباني طراوات در خوي

01

اختتاميه نخستين جشنواره نمايش هاي خياباني طراوات با حضور مسئولين، اساتيد، هنرمندان و عموم علاقه‌مندان در خوی برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره، دبير نخستين جشنواره نمايش هاي خياباني  طراوات،  شيوع بيماري كرونا را يكي از آسيب‌هاي جدي جامعه امروز دانست و گفت: اين بيماري  شور و نشاط را در سطح جامعه كاهش داده و اكثر هنرمندان و خانواده‌ها را درگير غم و غصه و تنهايي  كرده است.
مجيد خلخالي با اشاره به روند برگزاري این جشنواره اظهار داشت: فراخوان این جشنواره، اول آبان منتشر و مهلت ارسال آثار تا 20 بهمن اعلام شد که در مدت زمان ارسال آثار، 6 اثر به جشنواره ارسال كه با نظر هيئت داوران و پس از برسي هاي لازم، 4 اثر  با عنوان های چچمه خاتون به كارگرداني محمد مصطفائي ، آب را گل نكنيم به كارگرداني هانيه عزت جو ، وسواس به كارگرداني جواد نجاري و مرگ تدريجي به كارگرداني حميدرضا حاجي رستملو را جهت اجرا به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند.
وي افزود : آثار انتخابي در دو روز و در دونوبت صبح و عصر براي اجراي عمومي و داوري انجام شد كه استقبال كم نظير علاقه مندان با نمایش را در پی داشت.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوي نیز در این مراسم با اشاره به لزوم مديريت مصرف آب  تصريح كرد: يكي از دغدغه هاي امروزحوامع، استفاده مجدد از آب خاكستري است.
يداله سلطاني افزود: هنرهاي نمايشي از متن اقشار مختلف اجتماع برخاسته و با توجه به انگيزه‌هاي بروز و ظهور آن، همواره كاركردهاي مختلفي از جمله اصلاح رفتارهاي اجتماعي داشته و خالقان و بازيگران اين عرصه با زبان هنري خود بايدها و نبايدهاي زندگي بشري را به فراخور فهم مردم كوچه و بازار بيان كرده‌اند.
وی گفت: در نمايش  خياباني بازيگر به دور از تمامي عناصر دست و پاگير صحنه‌اي در تلاش است تا مخاطب خود را نسبت به موضوعي خاص به هيجان و گاه به تفكر و تعمق در آن مساله وا دارد.
در ادامه این مراسم پس از تجليل از هنرمند فقيد حيدر حاتمي و كوچري و خراساني از اساتيد خوشنويسي شهر خوي، بيانيه هيئت داوران نخستين جشنواره نمايش هاي خياباني  طراوات  قرائت و در ادامه آن نفرات برتر تجلیل شد.
هيئت داوران در اين بخش انتخابي براي رتبه هاي دوم و سوم نداشت.
در بخش بازيگري مرد، هيئت داوران انتخابي براي رتبه اول نداشت و رتبه دوم بازيگري مرد براي جواد نجاري و ناصر پير آقالو بصورت مشترك براي بازي در نمايش وسواس اعطا شد.
رتبه سوم اين بخش نیز به حميدرضا حاجي رستملو براي بازي در نمايش مرگ تدريجي رسید.
در بخش كارگرداني، رتبه اول جشنواره به همراه ديپلم افتخار ،تنديس و جايزه نقدي به نمايش آب را گل نكنيم به كارگرداني هانيه عزت جو تعلق گرفت .
 هيئت داوران براي رتبه دوم  این بخش انتخابي نداشت و رتبه به نمايش وسواس به كارگرداني جواد نجاري اختصاص يافت .
در بخش ايده و طرح، هيئت داوران هيچ انتخابي براي رتبه هاي اول و سوم نداشت و رتبه دوم اين بخش به نمايش آب را گل نكنيم به هانيه عزت جو تعلق گرفت.
شایان ذکر است، داوری این جشنواره را حسن بدريفر ، حميد سعادتفر و امير زينالپوربر عهده داشتند.

 

تصاویر