توسط معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی انجام شد؛

اختراع لوله کامپوزیت پلی اتیلن رانش الکتروشناور و رابط دوتکه پلی اتیلن

01

لوله کامپوزیت پلی اتیلن رانش الکتروشناور و رابط دوتکه پلی اتیلن توسط معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اختراع و ساخته شد.

روح الله میرزاجانی مخترع این قطعات، دوام و استحکام بالا، سهولت انجام کار، رفع سریع اتفاق و صرفه اقتصادی نسبت به نمونه های مشابه را از جمله مزایای اختراع خود عنوان کرد.
وی گفت: لوله کامپوزیت پلی اتیلن رانش الکتروشناور جهت استفاده در رانش الکتروشناورها در داخل چاه کاربر داشته و با صرفه جویی 45 تا 75 درصدی، از نظر کیفیت و پایداری نیز در مقابل خورندگی، زنگ زدگی و رسوب جرم، نسبت به لوله های گالوانیزه مقاومت بالایی دارد.
وی انعطاف پذیری و سبک بودن این لوله را از دیگر مزیت های آن عنوان کرد و اظهار داشت: این مزیت ها باعث می شود تا در مواقعی که چاه یا لوله های تجهیز، انحراف از محور داشته و یا کج باشند، امکان برخورد و سایش الکتروشناور با جداره چاه، تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.
میرزاجانی در خصوص کاربرد رابط دوتکه لوله پلی اتیلن نیز گفت: برای رفع اتفاق، تعمیرات و یا اجرای لوله گذاری از روش جوش لب به لب و یا رینک و فلنچ جوشی استفاده می شود که با توجه به مشکلات جوشکاری در مواقع تعمیرات، این رابط طراحی و ساخته شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر رابط پلی اتیلن حداکثر تا سایز 125 تولید می شود، افزود: این رابط برای تمامی لوله های پلی اتیلن با سایز و فشار کاری متفاوت قابلیت ساخت دارد.
وی، سرعت انجام کار، تسهیل تعمیرات و کار درشرایط جوی نامساعد و داخل آب را از جمله مزایای این رابط در مقایسه با فلنچ جوشی عنوان کرد.


 

 

تصاویر