بررسی فعالیت ها وعملکرد حوزه معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

01

در جلسه ای با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، فعالیت ها، عملکرد و آخرین وضعیت پروژه های در حال اجرای حوزه معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان مورد بررسی قرار گرفت.

بهزاد علیزاده سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب استان دراین جلسه با ارائه گزارش از حوزه فعالیت خود، اظهار داشت: با توجه به رشد روز افزون جمعیت به خصوص در شهرهای بزرگ و نیاز به حفاظت کیفی منابع آب و محیط زیست، اجرای پروژه های فاضلاب و بهره برداری صحیح از تاسیسات و تصفیه خانه های فاضلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
    وی گفت: دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب شهری یکی از اساسی ترین و مهمترین موضوعات است که در این راستا شرکت آب و فاضلاب استان با تاکیدات مدیرعامل شرکت، علی رغم شرایط نامناسب اقتصادی، با استفاده از ظرفیت های بومی و استانی و برنامه ریزی های مدون، برتسریع در اجرا و بهسازی و ارتقای تاسیسات فاضلاب، توجه و اهتمام ویژه ای شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آرذبایجان غربی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش های شبانه روزی پرسنل معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب، با بیان اینکه یکی از وظایف شرکت آب و فاضلاب جمع آوری وتصفیه فاضلاب بصورت اصولی و بهداشتی و بر اساس استانداردهای ملی است، بر تسریع و اتمام هرچه سریعتر پروژه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه تاکید کرد.
 لطیف خوش سیرت افزود: با اتمام عملیات اجرایی مدول سوم، تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با ظرفیت 140 هزار متر مکعب در شبانه روز جهت خدمات دفع بهداشتی و اصولی فاضلاب تا پایان سال جاری در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.
    وی با اعلام اینکه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه یکی از مهم ترین پروژه های در حال اجرا است، اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری این مدول، اعتباری به مبلغ 400 میلیارد ریال نیاز دارد که لازم است معاونت توسعه فاضلاب و همکاران برنامه ریزی های لازم برای  پیگیری تکمیل و بهره برداری از مدول سوم را  انجام دهند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص طرح های احیای دریاچه ارومیه نیز گفت:
  در این راستا، پروژه خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب  به پیکره دریاچه با پیشرفت فیزیکی 77 درصد در حال اجرا است که برای تکمیل این پروژه نیز  اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال مورد نیاز است.
 وی، ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب ارومیه در افق 1420 را برای تحت پوشش قرار دادن یک میلیون نفر اعلام کرد و افزود: با اتمام این پروژه مهم، سالانه بیش از 52 میلیون مترمکعب پساب  وارد پیکره دریاچه ارومیه خواهد شد.

 

تصاویر