شستشوی استخر پیش رسوبگیر تصفیه خانه آب ماکو

01

به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان ماکو ، به منظور افزایش کیفیت و بهداشت آب تولید شده و بالا بردن راندمان کاری، استخر رسوبگیر تصفیه خانه آب شماره 1 شهرستان ماکو با ظرفیت 5000 مترمکعبی توسط اکیپ شبکه این امور به طور کامل لایروبی، شستشو و گندزدایی گردید.

وظیفه این استخر، ته نشینی ذرات موجود در آب است که با توجه به شیب موجود در استخر سرعت آب پس از ورود به استخر ضعیف شده و ذرات ناخالص موجود در آب ته نشین میگردد.
شکل کلی این استخر به صورت دوقلو بوده و ابعاد آن 75 در 24 متر و عمق کلی آن 4 متر و عمق مفید آن 2.3 متر میباشد تعداد 48 عدد هاپر ته نشینی در کف استخر تعبیه شده است که 24 عدد شیرفلکه تخلیه ی 200 میلی متری از طریق لوله های 200 میلیمتری پی وی سی ذرات ناخالص ته نشین شده در کف استخر را به بیرون هدایت میکند و زمان ماندگاری آب در استخر جهت ته نشینی مواد، 8 الی 10 ساعت میباشد.
جعفری نژاد مدیر امور و مرتضوی رئیس بهره برداری شبکه آب ماکو نیز بر نحوه شستسو و لایروبی استخر، نظارت داشتند و در طول عملیات نحوه عملکرد اکیپ را زیر نظر داشته و راهنماییهای لازم را ارائه میکردند.
جعفری نژاد همچنین در این رابطه گفت: عملیات شستشوی استخرها و مخازن آب به طور زمان بندی شده در طول سال چندین بار اجرا میشود و عملیات شستشوی این استخر با حساسیت کامل اجرا شد و بعد از شستشوی استخر عملیات گندزدایی و بهداشت استخر توسط مسئول و کارشناسان آزمایشگاههای آبفای ماکو انجام گرفت و متعاقبا استخر وارد مدار بهره برداری شد.  

 

تصاویر