در هفته دولت مخزن آب جديد الاحداث روستاي باغچه جوق افتتاح شد

01

به گزارش روابط عمومي امور آب و فاضلاب شهرستان ماكو، به مناسبت هفته دولت و با حضور امام جمعه، فرماندار و ساير مسئولين و رئساي ادارات شهرستان ماكو و با شركت دهيار، شوراها و جمعي از اهالي روستاي باغچه جوق مخزن 700 مترمكعبي جديدالاحداث روستاي باغچه جوق افتتاح شد و با بهره برداري از اين مخزن كه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي احداث شده است ضريب تاب آوري شبكه آب روستا ارتقاء يافت و تنش آبي در آن روستا به ميزان قابل توجهي كاهش يافت.

مهندس جعفري نژاد مدير امور آبفاي ماكو در اين رابطه گفت: روستاي باغچه جوق قبلا داراي دو مخزن 100 و 200 مترمكعبي بود كه در مواقع روز جوابگوي مصرف آب مشتركين محترم روستا نبود و در مواقع شب بعد از پر شدن مخزن باعث هدر رفت آب شرب روستا ميشد.
وي گفت: با احداث اين مخزن و با افزايش ضريب تاب آوري شبكه آب روستاي باغچه جوق، تنش آبي در آن روستا كاهش يافت.
وي اشاره كرد: مخزن جديدالاحداث 700 مترمكعبي روستاي باغچه جوق كه با اعتباري بالغ بر 23 ميليارد ريال بنا شده است با همت كارشناسان بهره برداري شبكه آب اين امور ضمن وارد كردن مخزن جديد به مدار بهره برداري شبكه آب، مشكل كم بودن فشار و هدر رفت آب روستا مرتفع خواهد شد.
وي همچنين در گفتگو با روابط عمومي امور آبفاي ماكو از تعميرات اساسي و احياي اتاقك كلرزني مخزن 100 مترمكعبي چشمه آب روستاي باغچه جوق خبر داد.     

 

تصاویر