بازدید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از امور آب و فاضلاب بوکان

01

به گزارش روابط عمومی آبفای بوکان، «مهندس خوش سیرت» مدیرعامل شركت آب و فاضلاب آذربايجان‌غربي، به همراه «مهندس اسکندرپور» معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان، «مهندس امین زاده» فرماندار شهرستان بوکان «خدایاری» مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان و کارشناسان آب و فاضلاب و فرمانداری شهرستان از روستاهای حصار ینگیجه، گل‌بهی و چاه فلمن مجتمع 165 روستایی واقع در ساریقامیش‌بهی بازدید بعمل آوردند.

در این بازدید مسائل و مشکلات آب شرب شهری و روستایی شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت  و مهندس خوش سیرت تصمیمات و دستوراتی را برای رفع مشکلات اتخاذ کردند؛

حل مشکل آب شرب شهری از طریق اتصال چاه‌های روستای حصار به شبکه شهری که پیمانکار تعیین گردیده و لوله نیز خریداری شده است.
رفع مشکل آب شرب روستاهای تبت، حصار، کهریزه سردار و ینگیجه با حفر چاه دوم در مجتمع روستایی حصار
حل مشکل آب شرب روستای ینگیجه از طریق اتصال به شبکه آب شرب شهری و ایجاد ایستگاه پمپاژ
اعزام اکیپ فنی کارشناسان شرکت آبفای استان به روستاهای دارای مشکل آب شرب شهرستان
اختصاص یک تانکر آبرسانی سیار موقت به شهرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در دیدار با مردم روستای ینگیجه و حل مشکل آب شرب این روستا گفت: با توجه به پیشنهاد امور آب و فاضلاب شهرستان و بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان، به زودی عملیات اجرایی این پروژه از طریق اتصال به شبکه آب شهری بوسیله ۳۷۰۰ متر لوله‌گذاری و احداث ایستگاه پمپاژ با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد آغاز خواهد شد. مقرر شد از محل اعتبارات خشكسالي نيز مخزني به حجم ١٠٠٠ مترمكعب در ينگيجه احداث شود.

وی همچنین رفع مشکل آب شرب روستاهای تبت، حصار و کهریزه سردار و ینگیجه را نیازمند حفر چاه دوم عنوان کرد و اظهارداشت: امروز و در جریان بازدید انجام شده ، دستورات لازم جهت حفر چاه دوم روستای حصار برای کمک به تامین آب شرب روستاهای صادر گردید.
با حفر این چاه، آب شرب روستاهای مذکور در دراز مدت تأمین و پایدار می گردد و همچنین خط کمکی به روستای ینگیجه نیز کماکان دایر خواهد بود.
جهت كمك به تامين اب روستاي كهريزه محمودآباد مقرر گردید، ایجاد خط انتقال از انتهاي شبكه اميراباد با احداث ايستگاه پمپاژ مطالعه و اجرايي گردد.
مهندس خوشسیرت درخصوص رفع مشکل کمبود آب شرب شهری بوکان  نیز افزود : کمبود آب شرب بوکان با انتقال آب از چاه‌های روستای حصار به شبکه آب شهری موقتا حل می‌شود‌.
لازم به ذکر است کمبود آب شرب شهری با آبرسانی از چاه‌های روستای حصار (اتصال به شبکه شهری) با ظرفیت ۸۰ لیتر بر ثانیه با لوله‌گذاری به قطر ۵۰۰ میلی‌لیتر به طول ۲۴۰۰ متر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از هفته آینده اجرایی می گردد. لوله‌های لازم برای اجرای طرح تامین و به محل پروژه انتقال داده شد است  و طی چند روز آینده اتصالات مورد نیاز به محل پروژه بارگیری خواهد شد.
همچنین جهت حل مشكل آب شرب شمال شهر شامل مناطق  پيام‌نور، خلفاي راشدين، تالار مژگان، كوي بهداري و سي متري كلتپه و نساجي مقرر شد نسبت به احداث مخزن ده هزار متر مكعبي و خطوط انتقال مربوطه اقدام گردد.
در ادامه بازدیدها قرار شد برای رفع مشکل آب شرب روستاهای گل‌بهی، سلامت، تازه‌قلعه، كهريزه علي آقا و طرغه، اکیپ فنی شرکت آب و فاضلاب از شهرستان بازدید و پیشنهادات لازم را برای رفع مشکل و تامین آب روستاهای مذکور به منظور اجرا، اعلام نمایند.

 

تصاویر