مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

صرفه جویی در مصرف آب باعث کاهش مصرف در زنجیره انرژی می شود

01

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: صرفه جویی در مصرف آب، کاهش مصرف در زنجیره انرژی را در پی خواهد داشت.

سید مهدی عصمت ساعتلو در برنامه زنده «سحریز خیر» سیمای مرکز آذربایجان غربی با بیان اینکه نیروی محرکه در تولید آب شرب، الکتروپمپ ها هستند، اظهار داشت: به حرکت درآوردن الکتروپمپ ها با استفاده از برق صورت می گیرد و  برق نیز با مصرف گاز تولید می شود که یک زنجیره انرژی در این خصوص ایجاد می شود.
وی با اعلام اینکه آب شرب، در ابتدای این زنجیره قرار دارد و هر مقدار که مصرف آب افزایش پیدا کند، مصرف برق و گاز نیز افزایش خواهد یافت، افزود: از این رو برای پایداری منابع انرژی، صرفه جویی در مصرف آب به امری مهم تبدیل می شود.
سلاعتلو با تشریح وضعیت تامین و تولید آب در کشور اظهار کرد: وضعیت استان آذربایجان غربی به لحاظ تامین آب نسبت به میانگین کشوری در وضعیت خوبی قرار دارد اما بدلیل شیوع کرونا و توصیه مردم به رعایت موارد بهداشتی و شستشوی مکرر دست ها، با افزایش 12 در صدی مصرف آب مواجه هستیم.
وی با اشاره به توصیه های بهداشتی برای شستن مکرر دست ها و جلوگیری از شیوع کرونا افزود: با بستن شیر آب در مدت زمان 20 ثانیه شستشوی دست ها با آب و صابون، علاوه بر تامین بهداشت در مقابله با انتشار ویروس کرونا، از هدر رفت آب نیز حلوگیری می شود.
وی در ادامه با بیان برخی روش های جلوگیری از هدررفت آب در خانواده ها، به نقش بانوان در صرفه جویی در مصرف آب اشاره و اظهار کرد: بانوان ضمن بکارگیری روش های صرفه جویی در مصرف آب در مصارف پخت و پز و شستشو، با آموزش موارد صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف آب به کودکان، می توانند نقش تربیتی و فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از آب به نسل های آینده را ایفا کنند.
وی برنامه ریزی برای اجرای برگزاری جشنواره «نخستین واژه آب» را در راستای آموزش و تربیت کودکان برای صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد و اظهار داشت: روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با همکاری آموزش و پرورش استان، این جشنواره را برگزار و در آن با زبان هنر و در قالب شعر و نمایش، آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه می کند.
مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به یکپارچگی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز گفت: با یکپارچگی این دو شرکت، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی تشکیل و خدمات مورد نیاز مردم با تجمیع امکانات و پتانسیل های این شرکت ها و با حداکثر توان ارائه می شود.

 

تصاویر