امضای تفاهم نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با دانشگاه صنعتی و پارک علم و فن‌آوری استان

1

در راستای ایجاد، توسعه و استفاده از توانمندی های تولید داخلی، استفاده از ظرفیت ها، ارتقا و بهبود سطح فعالیت ها و فرایندها در حوزه آب و فاضلاب، تفاهم نامه همکاری مابین شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، دانشگاه صنعتی ارومیه و پارک علم و فن‌آوری استان به امضا رسید.

در جلسه امضای این تفاهم نامه هامدیرکل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از ظرفیت دانشگاه ها تاکنون استفاده کامل نشده است، اظهار داشت: موضوع آب یکی از بحث های جدی و اساسی در دنیا و ایران است که می توان از نظریه های دانشگاهی در تحقیقات و پژوهش ها و فناوری و توسعه صنعت بهره برد.

احمدسیاحی بابیان اینکه در بحث امنیت ملی چیزی بالاتر از آب نداریم، گفت: در 20سال گذشته مقادیر متنابهی از آبهای زیز زمینی برداشت شده است که نشست سالیانه زمین نیز در اثر برداشت های بی رویه آب از منابع زیرزمینی در کشور به وقوع می پیوندد.

وی افزود: در حال حاضر 21 استان کشور درگیر مسائل گردو خاک هستند که اثرات مخرب و بسیار جدی از خود برجای گذاشته است.

مدیرکل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شناخت مشکل را زمینه یافتن راهکار برای رفع آن برشمرد و مدیریت مصرف آب، استفاده از ظرفیت پساب ها و استفاده از آبهای آزاد را راهکاری مهم برای جبران کسری منابع تولید آب و مقابله با کم آبی در کشور عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز با تشریح وضعیت منابع تولید و تامین آب شرب استان اظهار داشت: 370 میلیون متر مکعب تولید سالیانه آب شرب در استان است که این میزان آب دراختیار مشترکین شهری و روستاهای تحت پوشش قرار می گیرد.

محمداشرفی با اشاره به زمینه های همکاری شرکت آب و فاضلاب با دانشگاه و پارک علم و فن آوری گفت: همکاری با دانشگاه و پارک علم و فن آوری در بخش های مختلف، در پروژه های تحقیقاتی تحت عنوان تحقیقات کاربردی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی، انشعابات غیرمجاز را یکی از مشکلات شرکت آب و فاضلاب برشمرد و اظهار کرد: شناسایی غیرمخرب انشعابات غیر مجاز نیاز فعلی و ضروری شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر است که با یافتن راهکاری در این زمینه می توان در زمان و هزینه صرفه جویی کرد.

دراین جلسه همچنین از مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات شرکت به پاس تلاش در حوزه تحقیقات و پژوهش تجلیل شد.

در حاشیه این جلسه، حاضرین با حضور در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، از فعالیت ها و امکانات این پارک در زمینه های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بازدید کردند.

 

 

  

تصاویر