آذربایجان‌غربی؛ جز استان‌های برتر در حوزه مدیران کارآمد در بخش آب و فاضلاب

01

احمد حیدری، معاون حقوقی، پشتیبانی مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو، با اشاره به دو سفر اخیر خود به آذربایجان غربی در رابطه با وضعیت عملکرد آب و فاضلاب و برق استان گفت: تقریبا تمامی پروژه‌های آب و برق استان مورد بررسی انجام گرفته و جلسه‌ای با مدیران استانی در پیرانشهر و منطقه سد سیلوه و کانی‌سیب نیز داشتیم.

وی با اشاره به سفر دوم خود همراه با سفر ریاست محترم جمهور به استان افزود: امید است این سفر موجبات خیر و برکت را برای استان فراهم کند و خوشبختانه برنامه‌ریزی بسیار جامع و مدون در راستای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام استان انجام شد. 

حیدری یادآور شد: جهاد آب‌رسانی در کشور در بخش آب روستایی با برنامه‌ریزی برای بیش از ۱۰ هزار روستا آغاز گردیده که اعتبار مشخصی برای هر استان نیز درنظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: سهم استان در این طرح اولیه ۳۵۴ روستا و ۴۰۴ روستا نیز در طرح ثانویه بوده که آب‌رسانی طی ۳۰ ماه انجام خواهد شد و تاکنون نیز ۱۲ روستا کاملا به اتمام رسیده است. 

معاون حقوقی، پشتیبانی مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو تصریح کرد: اعتبارات لازم برای این طرح نیز تخصیص یافته و قسط اول و دوم نیز برای پیمان‌کاران واریز شده و خوشبختانه مدیران استانی نیز همکاری بسیار خوبی در این راستا دارند. 

وی ادامه داد: با تکمیل این ۷۰۰ روستا بحث آب شرب روستایی در آذربایجان غربی به برکت جمهوری اسلامی به پایان می‌رسد. 

احمدی گفت: خوشبختانه استان جز استان‌های رتبه‌دار و خوش‌کار در امر مدیران بوده و به نظر بنده جز ۵ استان برتر کشور در این زمینه به شمار می‌رود. 

وی با اشاره به میزان بارندگی مناسب طی سال جاری خاطرنشان کرد: به تمامی مدیران استانی تاکید گردیده است که از قطره قطره این نعمت الهی به درستی استفاده شود. 

معاون حقوقی، پشتیبانی مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو افزود: خوشبختانه زمستان بدون قطعی برق را در سال ۱۴۰۰ سپری کردیم و امید است با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها از سوی مسئولین و مردم امسال شاهد تابستانی بدون قطعی برق باشیم.
 

تصاویر