درجلسه شورای حفاظت منابع آب مطرح شد؛

لزوم برخورد با برداشت کنندگان آب از چاه‌های غیر مجاز در شهرستان ارومیه

1

درجلسه شورای حفاظت منابع آب ارومیه برلزوم برخورد با برداشت کنندگان آب از چاه‌های غیر مجاز در این شهرستان تاکید شد.

در این جلسه که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ارومیه برگزار شد، مهردادحاجیلاری در خصوص برداشت آب از چاه‌های غیر مجاز اظهار داشت: برخورد جدی با برداشت کنندگان آب از چاه‌های غیر مجاز در شهرستان ارومیه در اولویت قرار گیرد. 
وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب، افزود: بایستی تدابیری اتخاذ شود تا به سمت محدود کردن برداشت آب از چاه‌‎های مجاز حرکت کنیم.
وی با اشاره به انجام تمهیدات لازم در جهت مقابله با خشکسالی با توجه به کاهش بارندگی‌ها نیز گفت: از جمله اقداماتی که می‌توان به تشویق کشاورزان و فرهنگ سازی لازم در خصوص کشت محصولات کم آب بر اشاره کرد، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان در ارتباط با نحوه استفاده بهینه از آب و آبیاری محصولات، ارائه الگوی کشت و نیاز آبی در نقاط تحویل قبل از شروع سال آبی است.
معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ارومیه در پایان تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و تنش آبی و لزوم صیانت از منابع آبی، نیاز تامین اعتبار برای لایروبی رودخانه ها و احداث سازه های کنترلی سردهنه های اولویت دار شهرستان و همچنین تشکیل تشکل های آب بران در سطح روستاها و مزارع بیشتر از گذشته مشهود بوده و مدیریت استفاده از آب های سطحی و زیرزمینیی و انجام اقدامات و راهکارهای مناسب جهت صیانت و حفاظت از منابع آبی بسیار ضروریاست.
 سعید پاشازاده، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه نیز در این جلسه بر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و برخورد با متخلفان در حوزه آب تاکید کرد.
 

تصاویر