اطلاع رسانی طرح ملی جهاد آبرسانی هم باید جهادی باشد

۱

مشاور مرکز جهادآبرسانی وزارت نیرو در دیدار با مدیرعامل شرکت آبفا ، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه و بسیج سازندگی استان آذربایجان غربی ، بر نگاه جهادی به موضوع مستندسازی و اطلاع رسانی طرح ملی جهاد آبرسانی تاکید کرد.

علی جزء خراسانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در موضوع جهاد تبیین اظهار داشت: اشکالی که بر ما وارد است، عدم آگاهی رسانی و روشنگری مردم خصوصا نسل جوان است که اطلاع چندانی از کارهای انجام شده توسط نظام ندارند. وی گفت: در این راستا و برای تبیین اقدامات انجام شده در رابطه با جهاد آبرسانی، از تیر ماه سال جاری بسترهای ارتباطی و اطلاع رسانی لازم توسط مرکز جهاد ابرسانی ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد وب سایت مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو و کانال سقا آنلاین در پیام رسان بله گفت: برای پیگیری و اجرای جهادی برنامه های آگاهی بخشی و مستندسازی جهاد آبرسانی این مرکز با همکاری شرکت مادرتخصصی مهندسی آبفا و شرکت های آبفا در سراسر کشور اقدام به تشکیل کارگروهی با این نام نمود که تا کنون ضمن برگزاری دو نشست بطور حضوری طی ۳ ماه گذشته موضوعات متعددی را در فضای مجازی با مدیران روابط عمومی این شرکت ها به شور گذاشته و اخبار ، گزارش ها ، فیلم های مستند و اینفوگرافی های متعددی را تهیه و منتشر نموده است.

خراسانی در ادامه با بیان اینکه جهادآبرسانی به عنوان یک ابرپروژه عمرانی می تواند در آینده در بخش های مختلف الگو باشد، افزود: علاوه بر تولید مستندهای تبلیغی و انتشار آن در کلیه رسانه ها ، تولید مستندهای آموزشی و مدیریتی نیز برای این طرح ضرورت دارد.

در این جلسه که مسئولین سپاه در امر جهادآبرسانی نیز حضور داشتند، مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از روند تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان، صنعت آب را جزء صنایع پرهزینه عنوان کرد و اظهار داشت: علی رغم هزینه بالای تولید و عرضه آب شرب، اما این محصول با قیمتی بسیار پایین تر از هزینه تولید در اختیار مردم قرار می گیرد.

محمد اشرفی کمیت و کیفیت آب شرب تحویلی و شاخص برخورداری شهری و روستایی در کشور را بالاتر از استانداردهای مطرح دنیا اعلام کرد و افزود: این شاخص در استان آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری است، همچنین پروژه های جهاد آبرسانی عمدتا برای پایدارسازی شبکه های آبرسانی و تامین آب شرب سالم و پایدار اجرا شده و خوشبختانه در استان روستای فاقد آب و محروم از آب شرب نداریم.

تصاویر