به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، در آیین اختتامیه «جشنواره ارزیابی روابط عمومیهای صنعت آب و برق» با حضور وزیر نیرو، برترینهای روابط عمومی صنعت آب و برق معرفی و تقدیر شدند.
"علیاکبر محرابیان" در آیین اختتامیه «جشنواره ارزیابی روابط عمومیهای صنعت آب و برق» که با حضور "علیاکبر کاظمی" مشاور وزير و مديركل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو، "مریم کارگر نجفی" معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو، "احمد حیدری" معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو و جمعی از مدیران و فعالان عرصه روابط عمومی صنعت آب و برق برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهرهمندی از نتایج این جشنواره، گفت: در وزارت نیرو دو تکلیف عمده به منظور خدمترسانی به مردم و تامین آب و برق پایدار وجود دارد که شامل «مدیریت مصرف» و «اجرای طرحهای توسعه برای افزایش ظرفیت» میشود.
وزیر نیرو نقش فعالان حوزه روابط عمومی را در پیشبرد این دو مولفه حائز اهمیت دانست و افزود: در صورتی که از ظرفیتهای اطلاعرسانی در جهت تبیین افکار عمومی به صورت مطلوب بهره لازم برده شود، میتوان انتظار موفقیت را داشت در غیر این صورت احتمال آن نزدیک به صفر خواهد بود.
«مدیریت مصرف» مهمترین محور در وزارت نیرو است
وی با تاکید بر اینکه «مدیریت مصرف» امروز از مهمترین محورها در وزارت نیرو است، ادامه داد: چنانچه در این زمینه گامهای اساسی برداشته شود، بیتردید با حداقل سرمایهگذاری، بهترین بازده و نتیجه حاصل میشود.
افتتاح 112 طرح بزرگ صنعت آب و برق تا پایان سالجاری
وی با بیان اینکه امروز تقریبا در همه استانهای کشور طرحهای متعددی در حوزه آب و برق آماده افتتاح است، ابراز داشت: پیشبینی شده است تا پایان سالجاری 112 طرح بزرگ صنعت آب و برق باحضور رئیس جمهور افتتاح و به مرحله بهرهبرداری برسد.
محرابیان تاکید کرد: لازم است پازل اطلاعات مدیران و فعالان روابط عمومی وزارت نیرو درباره خدمات و طرحهای در دست اجرای صنعت آب و برق کامل باشد.
خبر خوش وزیر نیرو برای مشترکان آب و برق
محرابیان در ادامه از خبر خوش به مشترکان آب و برق سخن به میان آورد و اظهار کرد: برای تابستان سال آینده در بخش آب و برق در کنار اجرا و پیشبرد طرحها بسیار موثر و به مراتب بهتر؛ مشوقهای بهتری به منظور مدیریت مصرف برای مشترکان برنامهریزی شده است.
وی خطاب به مدیران روابط عمومی شرکتهای زیرمجموعه وزارت نیرو متذکر شد: اصل بیان در زمان مناسب بسیار مهم است و لازم است از ابزار رسانه در این فضا بهره کافی و لازم برده شود؛ توجه به این نکته ضروری است که در اطلاعرسانی افراط و تفریطی صورت نگیرد و این مهم بر اساس استانداردها پیش برده شود.
وزیر نیرو در پایان خاطرنشان کرد: روابط عمومیها در صحنه جنگ افسران نقطه تقابل هستند، در عرصه آگاهی بخشی، نقطه اصلی طراح و اجرای دقیق و ظریف آگاهی بخشی و در همراه کردن کل جامعه، طراح و مجری هستند.
در ادامه این مراسم مریم کارگر نجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرودیگر سخنران مراسم بود که با اعلام خبر آغاز فرایند جذب هزار نخبه در وزارت نیرو از یکشنبه هفته جاری اعلام کرد: برگزاری دوره آموزی برای 80 نفر از این نخبگان از یکشنبه هفته جاری در پردیس شهید عباسپور آغاز شده است.
"مریم کارگرنجفی" در آیین اختتامیه «جشنواره ارزیابی روابط عمومیهای صنعت آب و برق» کشور که به میزبانی وزارت نیرو برگزار شد، در رابطه با اهمیت روابط عمومی و اطلاعرسانی در کشور گفت: از جمله مسائل بسیار کلیدی جامعه امروز ما که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد، موضوع مهم جهاد تبیین است که روابط عمومیها طلایهداران اجرای آن هستند و باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.
احمد حیدری معاون پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو که دیگر سخنران این مراسم بود تصریح کرد: روابط عمومیها پل ارتباط مدیران با واقعیات جامعه باشند
احمد حیدری" در آیین اختتامیه «جشنواره ارزیابی روابط عمومیهای صنعت آب و برق» در رابطه با اهمیت جایگاه روابط عمومیها گفت: امروزه یکی از ارکان بسیار مهم و کلیدی هر دستگاه و سازمانی را روابط عمومیها تشکیل میدهند که ضمن وظیفه خطیر اطلاع رسانی، باید حلقه ارتباطی بین مدیران و مردم نیز باشند و واقعیتهای جامعه را بدون هیچگونه اشکال و ایرادی به مدیران منعکس کنند.
وی افزود: مدیران نهادها و سازمانها مختلف امکان دارد به دلیل مشغلههای فراوان و نیز نوع متفاوت نگاهی دارند از بسیاری از کاستیها و نیازهای جامعه آنطور که باید و شاید اطلاع پیدا نکنند، اما این وظیفه روابط عمومیهاست که واقعیتها را به درستی به مدیران خود انعکاس دهند و آنها را در اخذ تصمیمهای مناسب و شایسته یاری دهند.
حیدری در ادامه بیان کرد: وزارت نیرو یکی از کلیدیترین نهادهای دولت است که ارائه آب و برق پایدار به مردم را بر عهده دارد و با توجه به اینکه امروزه آب و برق به بخش جدایی ناپذیری از زندگی شهروندان تبدیل شده است، از این رو تصمیمات و خدماتی که ما در وزارت نیرو در اختیار مردم قرار میدهیم، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
معاون وزیر نیرو تأکید کرد: همانطور که اشاره کردم روابط عمومیهای صنعت آب و برق حلقه اتصال میان مدیران این دو صنعت با مردم هستند و هر چقدر در کار خود موفقتر و توانمندتر ظاهر شوند، نتیجه آن به کل مجموعه باز میگردد و خدمات مطلوب تری به مردم ارائه خواهد شد.
معاون پیشتبانی و امور مجلس وزیر نیرو همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون ضرورت جهاد تبیین و اطلاع رسانی صحیح به مردم افزود: در طول ۴۴ سالی که از انقلاب اسلامی میگذرد، صنعت آب و برق کشور خدمات بسیاری زیادی به مردم ارائه کرده است و توانمندیهای این دو صنعت به طرز چشمگیری افزایش یافته که لازم است در این باره مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات موثری صورت بگیرد.
در پایان و با حضور وزیر نیرو، برترینهای روابط عمومی صنعت آب و برق معرفی و تقدیر شدند.