این تفاهم نامه در راستای نیل به اهداف رسیدگی و پاسخگویی به درخواست های مردمی در بستر سامانه سامد و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های سامانه 111 و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی به امضای دو طرف رسید.
براساس این تفاهم نامه، کلیه تقاضاهای دریافتی از مردم توسط سامانه 111 که مرتبط با حوزه کاری شرکت آب و فاضلاب باشد، صرفا در بستر سامد جهت بررسی و اقدام لازم به آن سازمان ارجاع و کلیه موارد با هر ماهیتی بایستی در کوتاهترین زمان ممکن مشاهده، بررسی و جهت اقدام به مراجع ذی ربط ارجاع و نتیجه نهایی اقدامات توسط دستگاه مذکور درسیستم سامد ثبت و رونوشتی از نتیجه به متقاضی اعلام شود و شرکت آب و فاضلاب موظف است به صورت دوره ای در فواصل 3ماهه، 6ماهه و یکساله گزارشی از اقدامات صورت گرفته بر روی یکایک موارد ارجاعی تهیه و به سامد ارسال نماید.
همچنین مقرر شد به منظور سهولت در دسترسی مردم جهت پی گیری تقاضای خود، شرکت آب و فاضلاب ضمن تعیین شماره تلفن به این امر جهت اطلاع رسانی کامل و دقیق به مردم، رابط کارشناس شرکت در حوزه سامد را تا حداکثر یک هفته پس از تاریخ انعقاد تفاهم نامه تعیین و به سامد معرفی نماید.