تصفیه بیش از 7.5 میلیون مترمکعب فاضلاب در شهر خوی

1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: در راستای سالم‌سازی، حفظ محیط زیست شهری و افزایش بهداشت عمومی جامعه بیش از 7.5 میلیون مترمکعب فاضلاب در 9 ماه امسال جمع‌آوری و تصفیه شده است.

یداله سلطانی اظهار داشت: نگهداری از تاسیسات مربوط به دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در بخش فاضلاب است. 
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه های فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی، گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب خوی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبتنی بر استانداردهای زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گام‌های بلندی برداشته است. 
سلطانی با اشاره به عملکرد شرکت در زمینه تصفیه فاضلاب خوی در 9 ماه امسال، گفت: این شرکت در این مدت 7 میلیون و 911 هزار متر مکعب فاضلاب تولید شده را جمع‌آوری و در تصفیه‌خانه فاضلاب تصفیه کرده است. 
وی با اشاره به میزان بهره‌مندی جمعیت شهر خوی از سامانه فاضلاب شهری تصریح کرد: در حال حاضر ۶۷ درصد از جمعیت شهر خوی از پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار بهره مند هستند. 
گفتنی است ماده 23 فاضلاب شهر خوی پس از طی مراحل مختلف تصویب و برای ایجاد ردیف بودجه به سازمان برنامه و بودجه کشور جهت تخصیص اعتبارات لازم ارسال شده است .
 

تصاویر