آغاز بهره برداری از پروژه آبرسانی مجتمع حمزیان چایپاره

1

پروژه آبرسانی مجتمع حمزیان چایپاره افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مجتمع شامل7 روستای قورول سفلی، حمزیان سفلی، حمزیان علیا، قره کهریز، بالاکهریز، علی آباد و فیض آباد است که با بهره بردرای ازآن، 260خانوار روستایی با 900 نفر جمعیت از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

برای بهره برداری از این پروژه که از مصوبات دور اول سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان چایپاره است، حفر یک حلقه چاه، اجرای 22 کیلومتر خط انتقال و 3 کیلومتر شبکه توزیع، 3باب ایستگاه پمپاژ میانی به ظرفیت 160 مترمکعب و 3باب مخزن ذخیره بتنی به ظرفیت 80 متر مکعب با صرف بالغ بر 168 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

در آیین بهره برداری از این پروژه که با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزارشد، محمدصادق معتمدیان استاندارآذربایجان غربی با قدردانی از تلاش های مجموعه مدیریت و کارکنان شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در اجرای پروژه های آبرسانی و تامین آب شرب مردم استان اظهار داشت: پس از گذشت یکسال خوشبختانه با تلاش های شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی آبرسانی به مجتمع7 روستایی مجتمع حمزیان با 17 میلیارد تومان اعتبار تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی افزود: با اقداماتی که توسط شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی انجام شده از جمله حفر چاه، احداث مخزن، اجرای شبکه های انتقال و توزیع، امروز بحمدالله مردم عزیز ما در 7 روستا در قالب همین مجتمع آبرسانی، مشکل و نگرانی از بابت تامین آب شرب پایدار و بهداشتی نخواهند داشت.

وی گفت: براساس ضوابط و قوانین که در مجموعه آب و فاضلاب هست به عنوان راهکارهای پدافندی چاه های آب موجود در این منطقه، به عنوان چاه پشتیبان و بعنوان پدافند قلمداد می شوند که در صورت لزوم و بروز مشکل، سریعا بعنوان جایگزین استفاده شود که حتی یک ساعت هم خللی در آبرسانی به مردم در این مناطق ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: پروژه امروز پروژه مهم آبرسانی آب شرب و مستمر 7 روستایی مجتمع حمزیان است که با تلاش های همکاران در شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی و امور آب و فاضلاب شهرستان چایپاره اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمداشرفی افزود: این پروزه شامل یک حلقه چاه، 3 کیلومتر شبکه توزیع و 22 کیلومتر شبکه خط انتقال، سه باب ایستگاه پمپاژ میانی به ظرفیت 160 متر مکعب و سه مخزن ذخیره به ظرفیت 80 متر مکعب است که با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال اجرا و به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی گفت: با بهره برداری از این پروژه 260خانوار روستایی با 900 نفر جمعیت از خدمات آب شرب بهداشتی، سالم و پایدار برخوردارشدند.

تصاویر