طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا از هدر‌رفت سرمایه‌ها جلوگیری می‌کند

1

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی از هدر‌رفت سرمایه‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: یکپارچه‌سازی مدیریت همراه با اختیارات، باعث رشد و پیش

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: این طرح تجمیعی، از تصمیمات موازی در دستگاه‌های اجرایی جلوگیری می‌کند و می‌تواند کمک بسزایی در زمینه رفع مشکلات مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مجموع موافق این طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی هستم، افزود: اگر در دستگاهای اجرایی انسجام‌بخشی و هم‌افزایی لازم ایجاد شود، می‌تواند باعث موفقیت در اجرای طرحها باشد.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی از هدر‌رفت سرمایه‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: یکپارچه‌سازی مدیریت همراه با اختیارات، باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط کشور تاسیسات مختلف آبرسانی وجود دارد؛ برای مثال تاسیسات و خط لوله‌ای را شرکت آب و فاضلاب شهری احداث کرده و چند روستا نیز در مجاورت خط هستند که با یکپارچه سازی شرکتها براحتی امکان اتصال این روستاها به همان خط  وجود دارد و اگر روستاها را به این شبکه وصل کنیم، عمده مشکل آب آنها برطرف می‌شود.

به گفته وی، طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی از لحاظ مدیریت، می‌تواند کمک شایانی در خصوص جلوگیری از هدر‌رفت سرمایه‌ها و انسجام‌بخشی بنماید.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با اشاره به مشکل انباشت بدهی‌ها در شرکت‌های آبفار گفت:  شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی دولتی و دچار انباشت بدهی بوده و زیان‌ده هستند و لذا یکی از شروط موفقیت این طرح  حمایت دولت در تسویه حساب بدهی های این شرکتها هم در حوزه نیروی انسانی و هم مربوط به احداث تاسیسات است؛ در همین ارتباط ضرورت دارد به هر نحو ممکن، حقوق معوقه پرسنل شریف و زحمتکش آبفار که بعضا چندماه عقب افتاده، سریعتر پرداخت بشود.

وی افزود: اگر دولت تا دو سال آینده بتواند با تامین‌ اعتبار، مشکل تسویه بدهیهای شرکتهای آبفار را انجام بدهد، این طرح باعث رشد و ارتقا موثر خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مزایای طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی ادامه داد: وقتی سیستم یکپارچه‌سازی مدیریت همراه با اختیارات باشد، باعث پیشرفت کشور می‌شود البته این مهم زمانی صورت می‌گیرد که شرط بدهی و انباشت مشکلات گذشته برطرف شود.

وی در پایان با بیان اینکه فرسودگی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی به مراتب بیشتر از شرکت‌های آبفای شهری است، یادآور شد: قطعا اگر کمک دولت نباشد این دو شرکت با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد اما با ایجاد زیرساخت‌ها و رفع نواقص موجود، شرکت‌های آب و فاضلاب می‌توانند به ثباتی نسبی برسند.

تصاویر