تکمیل پروژه مدول ۳ تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه جز مطالبات مردمی است

01

لطیف خوش سیرت، مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی، همزمان با سفر ریاست جمهوری و در جریان بازدید معاون آب و آبفای وزارت نیرو از تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، از وجود ۳۹۴ هزار فقره انشعاب فاضلاب در استان خبر داد و گفت: مطالعات فاضلاب کلانشهر ارومیه از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است.


وی ادامه داد: از ۱۶۰۰ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب پیش‌بینی شده، ۱۳۰۰ کیلومتر آن اجرا گردیده و عملیات تکمیلی ۳۰۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال اجراست. 

خوش سیرت افزود: مدول سوم تصفیه خانه به روش SPR بوده و ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و جز مطالبات مردمی در بالادست و جز نارضایتی‌های مردم در پایین دست بوده که امید است تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام برسد. 

وی یادآور شد: مدول یک تصفیه خانه فاضلاب ارومیه ۴۰ هزار مترمکعب آب را در طول شبانه‌روز تصفیه می کند و ۲۰۰ هزار نفر از مردم شهر از آن استفاده می‌کنند و از طریق کانال پایین دستی به رودخانه روضه چایی می‌رسد. 

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مدول ۱ و ۲ از محل اعتبارات عمرانی تکمیل شده‌اند،‌ تصریح کرد: مدول ۳ نیز از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه آغاز شده که تاکنون ۷۸ میلیارد تومان برای آن هزینه شده که در سال۱۴۰۰ اعتبارات تخصیص نیافت و امیدواریم از محل اعتبارات سفر استانی مابقی اعتبارات تامین شود.
 

تصاویر