آغاز اجراي پويش آب رفته باز مي گردد در شهرستان خوي

01

مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهرستان خوي از آغاز پويش آب رفته باز مي گردد از اول آبان ماه خبرداد .

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب خوي ، يداله سلطاني گفت :اين روزها يكي از مهمترين دغدغه هاي جوامع بشري بي آبي است، روش هاي متعددي براي حل نمودن اين موضوع ارائه شده است كه يكي از آن ها استفاده از آب خاكستري است.
وي افزود : همانطور كه مي دانيد حجم زيادي از آبي كه در طول روز مورد استفاده قرار مي گردد آن چنان آلوده و كثيف نيست كه ديگر نتوانيم از آن استفاده كنيم به طور مثال آبي كه در روشويي ها مورد استفاده قرار مي گردد با يكسري فرآيندهاي ممكن به آب قابل استفاده مجددا تبديل مي شود.
سلطاني اظهار داشت : با توجه به تحقيقاتي كه در اين زمينه صورت گرفته است امروزه از آب خاكستري در بسياري از كشورهايي كه با كمبود آب نيز مواجه هستند نيز انجام مي گيرد و تا حدودي توانسته اند مشكل بي آبي را نيز برطرف سازند. متاسفانه يكي از اشتباهات رايج كه در بسياري كشورها از جمله ايران هم صورت مي گيرد استفاده از آب شرب براي آبياري مزارع، پارك‌ها و سرويس ‌هاي بهداشتي عمومي است كه خود اين عامل باعث هدر دادن بخش عظيمي از منابع آب شرب و تصفيه شده كشورمان مي ‌شود.
مدير عامل شركت بازگرداني آب و استفاده مجدد از آب تصفيه شده ، صرفه جويي در مصرف آب شرب ،صرفه جويي در هزينه هاي مصرفي ،امكان آبياري فضاي سبز به صورت خودكار و با زمان بندي مشخص ، جلوگيري از اتلاف آب، به خصوص در مكان هاي عمومي مانند مدارس، ادارات و مجتمع هاي مسكوني ، كاهش ميزان مهاجرت از روستاها و شهرها و بهبود وضع زندگي مردم و عدم گرفتي لوله ها به دليل غلظت پايين مواد آلي از مزاياي استفاده از آب خاكستري دانست .
 
وي با اشاره به اينكه در اين پويش برنامه هاي متنوعي اجرا خواهد شد افزود : در راستاي اين پويش اولين جشنواره نمايش خياباني با موضوع آب خاكستري و مديريت مصرف آب برگزار خواهد شد.
وي به ديگر برنامه هاي اين پويش اشاره كرد و تصريح كرد : ساخت و پخش موشن گرافي ، انميشن ، برنامه هاي فرهنگي شصت ثانيه اي و ... از اهم برنامه هاي پويش است.

 

تصاویر