رفع انسداد ایجاد شده در لوله خط انتقال آب چشمه گاموس ماکو

 .

انسداد ایجاد شده در خط انتقال آب چشمه گاموس ماکو که آب روستاهای قره تپه،رن،بلجک و اولنلر را تامین میکند مرتفع گردید.

چشمه گاموس یکی از چشمه های پر آب و زلال شهرستان ماکو میباشد که بخشی از آب شرب اهالی روستاهای قره تپه با 355 فقره انشعاب، رند با 215 فقره انشعاب، بلجک با 84 فقره انشعاب و اولنلر با 62 فقره انشعاب را تامین میکند.

علیرغم سالم بودن آب این چشمه، خط انتقال لوله آب این چشمه در زمان جهاد سازندگی از دره گاموس عبور داده شده است که مسیری ناهموار و فاقد جاده ماشین رو میباشد و در نتیجه دسترسی به چشمه و مسیر خط لوله انتقال آب با وسیله نقلیه غیر ممکن بوده و امکان دسترسی همکاران اتفاقات آب و فاضلاب ماکو به سختی میسر میباشد.

به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان ماکو، در چندین نقطه لوله خط انتقال آب از چشمه گاموس به چهار روستای شهرستان ماکو در دره گاموس گرفتگی و انسداد ایجاد شده بود که با همت اکیپ رفع اتفاقات شبکه، مشکل ایجاد شده در لوله مرتفع گردید.

جعفری نژاد، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ماکو در این رابطه گفت: در چند روز اخیر اخباری مبنی بر کم حجم بودن آب شرب روستاهای قره تپه، رند، بلجک و اولنلر به واحد اتفاقات شبکه واصل شده بود که اکیپ شبکه و رفع اتفاقات وارد عمل شده و در طی 2 روز با اینکه مسیر دسترسی و امکانات رسانی سخت و دشوار بود، انسداد و گرفتگی ایجاد شده در چندین نقطه از لوله خط انتقال آب برطرف کرده و مشکل ایجاد شده به کلی مرتفع گردید.

وی همچنین اشاره کرد: هم اکنون بعد از گشایش انسداد و گرفتگی لوله، ترمیم های لازم در قسمتهای معیوب لوله خط انتقال آب انجام شده است و چشمه بازسازی و آب شرب چشمه گاموس وارد مدار بهره برداری شده است.

تصاویر