مشكلات قطعي و افت فشار آب روستاي يوالار اروميه رفع شد.

01

مدير امور آب و فاضلاب اروميه با اشاره به مشكلات آب شرب روستاي يوالار كه در فضاي مجازي پخش شده بود، گفت: مشكلات قطعي و افت فشار آب شرب اين روستا رفع شده و اكنون آب شرب سالم و پايدار در اختيار مشتركان است.

صابر خسروزاده در خصوص رفع مشكلات و تامين آب شرب روستاي يوالار از توابع بخش مركزي اروميه اظهار كرد: آب شرب اين روستا در قالب مجتمع ۳ روستايي مياوق از يك حلقه چاه آب واقع در اراضي روستاي مياوق تامين مي‌شود‌.
وي با بيان اينكه شروع زودهنگام فصل گرما و به تبع آن افزايش مصرف آب كه متاسفانه با قطعي‌هاي مكرر چند ساعته برق نيز همراه بود، منجر به كاهش حجم مخزن ذخيره آب و ايجاد افت فشار و قطعي آب در روستاهاي يوالار، مياوق و گلمانخانه مي‌شد، اذعان كرد: با پيگيري‌هاي به عمل آمده و انجام عمليات اجرائي تامين آب اضطراري روستاهاي مياوق، يوالار و گلمانخانه از منشاهاي همجوار، با افزايش ميزان آب توليدي در كل مجتمع، مشكل كمبود آب در اين روستاها مرتفع و آب شرب سالم و بهداشتي پايدار اين روستاها تامين شد.
مدير امور آب و فاضلاب اروميه خاطر نشان كرد: همچنين با پايش خطوط انتقال و توزيع آب روستاي يوالار توسط اكيپ و عوامل اجرائي اين امور، انشعابات غيرمجاز بر روي خطوط انتقال و شبكه آب اين روستا شناسايي و جمع‌آوري شدند.
خسروزاده، كم‌آبي، قطعي‌هاي مكرر برق، مصرف بي رويه آب و انشعابات غيرمجاز را از دلايل اصلي قطعي و افت فشار آب برشمرد و گفت: متاسفانه مشتركين روستايي از آب شرب براي مصارف ديگر همچون آبياري فضاي سبز و درختان نيز استفاده مي‌كنند كه خواهشمنديم با پرهيز از مصارف اينگونه و با صرفه جويي در مصرف، ما را در تامين آب پايدار ياري نمايند.

 

تصاویر