در دیدار با امام جمعه ماکو انجام شد؛

تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب

01

در دیدار مدیران ادارات ماکو با امام جمعه این شهر، بر لزوم فرهنگ سازی و صرفه جویی در مصرف اب تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان ماکو، در پی دیدار و درخواست مدیریت امور آبفای ماکو از امام جمعه این شهر مبنی بر درخواست از مردم و نمازگزاران در تریبونهای مساجد برای بسیج عمومی در جهت صرفه جویی در مصرف آب، حجت الاسلام هاشمی امام جمعه  ماکو در جلسه ای که به همین منظور  تشکیل شد، با اذعان بر اینکه کشور ایران در منطقه کم آبی از کره زمین قرار دارد بر قناعت و صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و افزود: قناعت و صرفه جویی در مصرف آب در دیگر مسائل و موارد زندگی روزمره  از جمله کشاورزی نیزباید در اولویت قرار گیرد.
وی از ائمه جماعات و مدیران ادارات خواست تا پیام آب و فاضلاب را به سمع و نظر مردم برسانند و به مردم و خانواده و فرزندانشان آموزشهای لازم را برای صرفه جویی در مصرف آب بدهند.
وی در ادامه از تلاشهای آب و فاضلاب این شهر بخاطر عملکرد مطلوب در طول سال و همچنین نصب بنر، پلاکاردها و توزیع بروشورهای صرفه جویی در مصرف آب در بین مردم تقدیر و تشکر نمود و مردم را به صرفه جویی بیشتر در مصرف آب دعوت کرد.
امام جمعه ماکو همچنین با اشاره به روند فعلی مصرف آب، آن را اسراف قلمداد کرده و با اشاره به احادیث و روایات معتبر حتی زیاده روی در وضو را نیز از نظر شرع غیرقابل قبول برشمرد.
حسین جعفری نژاد مدیر امورآب و فاضلاب ماکو نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت آب و قرار گرفتن در ایام گرم تابستان، بر قناعت و صرفه جویی در مصرف آب بخصوص در ایام تابستان تاکید کرد و روحانیون و مدیران حاضر در جلسه را در جریان آخرین وضعیت آب شرب ماکو قرار داد.
وی اضافه کرد: اسراف در مصرف آب و ادامه روند فعلی در استفاده از آب شرب را که 3 درصد از کل آب کره زمین است بهای سنگینی را متوجه وضعیت آب شرب و حتی اوضاع معیشتی مردم و کشور خواهد داشت.

 

تصاویر