رسيدگي به مشكلات آب شرب روستاي راژان اروميه/افتتاح يك حلقه چاه آب براي تامين آب شرب اين روستا

01

فرماندار اروميه با اشاره به مشكل آب شرب روستاي راژان، افزود: اقدامات تكميلي براي رفع مشكل آب آشاميدني روستاي راژان انجام شده و بخش هاي زيادي از پروژه مربوطه به بهره برداري رسيده است.

رسول مقابلي در بازديد از روستاي راژان و ديدار با مردم منطقه كه معاون فرماندار و مدير امور آب و فاضلاب شهرستان اروميه نيز ايشان را همراهي مي‌كردند، گفت: پيگيري هاي لازم براي تبديل روستاي راژان به شهر انجام شده كه اميدواريم در آينده اي نزديك شاهد تحقق آن باشيم.
 وي اهتمام جدي براي توسعه بخش سيلوانا را ضروري دانسته و خاطرنشان كرد: ظرفيت هاي طبيعي، جميعتي و بالقوه سيلوانا و راژان، اين منطقه را مستعد توسعه در حوزه هاي مختلف كرده است.
 مدير امور آب و فاضلاب شهرستان اروميه نيز در اين ديدار با اشاره به وضعيت آب شرب روستاي راژان، با بيان اينكه طرح آبرساني روستاي راژان مشتمل بر دو فاز است، گفت: فاز اول آن شامل حفر، تجهيز، نيرورساني و جاگذاري خط انتقال به متراژ ۱۲۰۰ متر و اتصال به شبكه توزيع روستا براي ۱۱۵۰ مشترك با جمعيت ۴۷۰۰ نفر بوده كه اعتبار هزينه شده براي آن ۱۵ ميليارد ريال است.
 صابر خسروزاده اضافه كرد: فاز دوم پروژه نيز شامل ۲ كيلومتر خط انتقال و سه حوضچه و انتقال آب به مخزن اصلي روستا با اعتبار ۴۶ ميليارد ريال خواهد بود.
 گفتني است يك حلقه چاه آب از فاز اول طرح آبرساني به روستاي راژان در حضور دهيار، اعضاي شوراي اسلامي روستا، روحانيون و ريش سفيدان روستاي راژان به دست فرماندار اروميه افتتاح شد و به شبكه آبرساني به اين روستا متصل مي‌شود.

 

تصاویر