حذف قبوض خدماتی، صرفه جویی در مصرف آب را بدنبال دارد

حذف قبوض خدماتی، صرفه جویی در مصرف آب را بدنبال دارد

طرح حذف قبوض کاغذی شرکت های خدمات رسان، چند وقتی است که در کشور آغاز شده و در کنار مزایای بسیاری که برای این طرح برشمرده شده، صرفه جویی در مصرف آب و حفظ منابع و ذخایر آب از جمله مزایای آن عنوان شده است.

سرپرست معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این رابطه اظهار داشت: در فرآیند تهیه هر کدام از قبوض خدماتی، بیش از پنج لیتر آب مصرف می شود. لطیف خوش سیرت افزود: این میزان مصرف آب از مرحله کاشت درخت تا تهیه و چاپ قبض، رقم بسیار بالایی از مصرف آب را شامل می‌شود.

وی گفت: با احتساب میزان آب مصرفی برای تهیه قبوض مشترکین، حذف قبض های کاغذی از سال گذشته در استان آذربایجان غربی در دستور کار قرار گرفت که این امر در سال جاری نیز با تمام توان تداوم خواهد یافت.

خوش سیرت با بیان اینکه اجرای این طرح علاوه بر حفظ منابع آب، ضمن جلوگیری از قطع درختان، هوای سالم و طبیعت سرسبز را برای مردم در پی خواهد داشت، اظهار کرد: تمهیدات و زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی فراهم شده است. وی گفت: با جمع آوری و ثبت شماره های تلفن همراه مشترکین آب در استان و فراهم کردن امکانات نرم افزاری، پس از قرائت کنتور، میزان مصرف آب با ارسال پیامک به مشترکین اطلاع داده می شود.

وی با تاکید بر همکاری و همراهی مشترکین در اجرای طرح حذف قبوض کاغذی، از مردم خواست، پس از دریافت پیامک میزان مصرف، با پرداخت به موقع آب بهای مصرفی خود، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی را در تداوم خدمات رسانی به مردم، یاری نمایند.

تصاویر