افتتاح مجتمع آبرساني روستاهاي قيز قلعه و ياريم قيه شهرستان خوی

01

بهره برداری از مجتمع آبرساني روستاهاي قيز قلعه و ياريم قيه شهرستان خوی آغاز شد.

در مراسمی که به همین مناسبت و با حضور نماینده مردم شهرستان های خوي و چایپاره در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار خوي و مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان آذربايجان غربي و جمعي از مسئولين محلي برگزار شد، يداله سلطاني رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوي با تبريك ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار داشت: پروژه تامين آب شرب مجتمع روستاهاي قزقعله و ياريم قيه در دو فاز و با اعتبار 17 ميليارد و 777 ميليون ريال اجرا شده است.

وی افزود: در فاز اول این پروژه، شبكه توزيع آب بطول 13 كيلومتر، خط انتقال آب به طول 500 متر، استاندارد سازي انشعابات آب به تعداد 300 فقره و بهسازي مخزن ذخيره 200 متر مكعبي با اعتبار 7 ميليارد و 29 ميليون ريال اجرا شده است.

وي در خصوص فاز دوم این پروژه نیز اظهار داشت: با تصویب چهار میلیارد و 911 میلیون ریال اعتبار، حفر يك حلقه چاه، احداث یک باب ايستگاه سرچاهي، یک کیلومتر نيرو رساني، 3.5 کیلومتر خط انتقال آب به مرحله اجرا گذاشته شده است.

سلطانی با اعلام اینکه از سوي بنياد علوي نیز مبلغ پنج ميليارد ريال براي تكميل و افتتاح اين پروژه تخصيص يافته است، افزود: با اجراي اين پروژه و پروژه های مشابه و ايجاد زير ساختهاي مناسب، ضمن جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، زمینه بازگشت به روستاها نیز فراهم می شود.

در ادامه اين مراسم، عادل نجف زاده نماينده مردم شهرستانهاي خوي و چايپاره در سخناني با تبريك ایام الله دهه فجر و قدردانی از عوامل اجرائي اين پروژه، برخوداري 66 درصد مردم شهر خوي از شبكه فاضلاب را كافي ندانست و اظهار داشت: با پيگيريهاي انجام شده از محل ماده 56 و ماده 23، اعتباراتي براي حوزه آب و فاضلاب شهرستان خوی اخذ شده که بزودي تخصيص خواهد يافت.

وي يكي از شاخصه هاي توسعه يافتگي جوامع را توسعه يافتگي روستاها عنوان كرد و افزود: براي پيشرفت كشور بايد ميزان توسعه يافتگي روستاها افزايش يابد

 

تصاویر