انتشار فراخوان آثار جشنواره ملي داستان نويسي "سماع قلم"

01

فراخوان آثار جشنواره ملي داستان نويسي "سماع قلم" در خوی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی،این جشنواره ادبی بصورت ملی در حوزه آب برگزار و اهالي قلم و انديشه كشور مي توانند با ارسال آثار خود در دو بخش آب و آزاد شركت كنند.
 اين جشنواره به دو زبان تركي و فارسي برگزار و علاقه مندان می توانند بدون محدوديت سني در آن شرکت کنند.
كشف استعدادهاي ادبي و قلمي، بالابردن نگرش مردمي در صرفه جويي آب از مسير قلم و داستان نويسي، مشاركت دهي فعالان رسانه اي، فرهنگي و كتاب در توسعه نگاه ها به بحث صرفه جويي و اهميت ويژه اين عنصر حياتي از جمله اهداف برگزاري این جشنواره است.
حجم آثار ارسالي به این جشنواره بایستی حداقل ۳۰۰ و حداكثر هزار كلمه بوده و آثار ارسالي نبايد پیش از این در نشريات و يا كتاب چاپ شده باشند.
این گزارش می افزاید: مهلت ارسال آثار به اين جشنواره تا ۱۵ اسفندماه سال جاری و اختتامیه آن نیز فروردین سال آینده خواهد بود و آثار تاييد شده در بخش داوري به صورت كتاب چاپ و منتشر خواهد شد.
علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را از طریق ایمیل به آدرس samaeghalam.festival@gmail.com به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
داوري آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره توسط عليرضا ذيحق (نويسنده و محقق)، وحيد طلعت (كارشناس منابع اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان آذربايجان غربي) و صديقه عليپور اصل ( كارشناس ارشد ادبيات و محقق) انجام خواهد شد.
همچنین در مراسمی با حضور با حضور فرماندار، مديرعامل شركت آب و فاضلاب، ريیس نهاد كتابخانه هاي عمومي و اهالي قلم و رسانه در خوي از پوستر جشنواره ملي داستان نويسي "سماع قلم" رونمايي شد.
حسين عباسي فرماندار خوی در این مراسم، وجود علماي برجسته و نويسندگان و اساتيد برتر خوی در سطح کشور و بين المللي را از ويژگي هاي اساسي اين شهرستان عنوان و اظهار داشت: بايد ياد، نام، انديشه و قلم اين شخصيت هاي بزرگوار را در يادها، اذهان نگه داشت.
وي با قدرداني از برگزاركنندگان جشنواره ملي "سماع قلم" افزود: اينگونه جشنواره هاي تخصصي كه در حوزه آب و امور فرهنگي شهرستان و در سطح ملي برگزار مي شود، همواره مورد تاييد و حمايت دولت بوده و نقشي اساسي در اعتلاي فرهنگي جامعه و نگاه توسعه محورانه دارد.
خاطرنشان می سازد جشنواره ملي "سماع قلم"، به همت شركت آب و فاضلاب شهرستان خوي، انجمن گسترش فرهنگ كتابخواني، اداره كتابخانه هاي عمومي و ماهنامه نداي قلم برگزار مي شود.

 

تصاویر