روستاهای شهرستان خوی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار مي گيرند

01

رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوي از فراهم شدن مقدمات تحت پوسش قرار گرفتن هشت روستای این شهرستان خبر داد.

یداله سلطانی افزود: با این اقدام، این تعداد روستا تحت پوشش مستقیم خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار خواهند گرفت.
 وی، مهمترين مشکل در روستا‌ها را فرسودگي تاسيسات و پايدار نبودن منابع تامين آب، وجود انشعابات غير مجاز و بالا بودن مصرف آب بیش از الگوي مصرف عنوان کرد و اظهار داشت: شركت آب و فاضلاب با عزمي راسخ در صدد حل اين مشكلات است.

وي گفت : سياست شركت آب و فاضلاب، تحت پوشش قرار دادن روستاهاي برخودار است و در اين زمينه با شوراها و دهياري هاي روستاها رايزني هاي لازم انجام شده است.
وی افزو : اقدامات لازم  از جمله تشكيل پرونده براي هر خانوار ، شناسايي منابع تامين آب شرب روستا براي تامين آب ، بررسي تاسيسات و تجهيزات آبرساني از جمله مخزن ذخيره ، شبكه هاي آبرساني و خط انتقال آب انجام شده و پس از طي مراحل مربوطه، اين روستاها تحت پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب قرار خواهند گرفت.

سلطاني تصريح كرد: 124 روستا در شهرستان خوي تحت پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب قرار داشته و تحت پوشش قرار گرفتن روستا‌هاي ديگر، اولويت نخست شركت است.
وی از آب به عنوان عامل مهم در پيشگيري از مهاجرت از روستاها نام برد و اظهار کرد: با افزايش زيرساخت هاي آبرساني، شاهد مهاجرت معكوس از شهرها به روستاها خواهيم بود.

لازم به توضیح  است، روستاهاي گيوران، رازي، باغدرق، گوهران، تودان، بلبان، سگتلو و ملا اسماعيل بزودي  و پس از طي مراحل قانوني تحت پوشش مستقیم خدمات شركت آب و فاضلاب شهرستان خوی قرار خواهند گرفت.

 

تصاویر