معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی:

با حمایت های مالی اتمام و بهره برداری از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه تسریع می شود

01

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی از سرعت بخشیدن به اتمام و بهره برداری از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با انجام حمایت های مالی و اعتباری خبر داد.

آیدین رحمانی در بازدید از روند عملیات اجرایی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با بیان اینکه این پروژه جزو مهمترین پروژه های عمرانی استان و در راستای تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه اجرا می شود، اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه همراه و همزمان با سایر پروژه های عمرانی استان در حال انجام بوده و از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.
وی با قدردانی از تلاش‌ها و جدیت صورت گرفته از سوی مشاور، پیمانکار و کارفرمای پروژه گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی اجرای پروژه، امید می رود فاز نخست آن تا اسفند ماه سال جاری افتتاح و وارد مدار بهره برداری شود.
وی افزود: با اتمام فاز دوم این پروژه تا خرداد ماه سال آینده، انتقال پساب پیش بینی شده به دریاچه ارومیه محقق خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه جزو پروژه های مصوب در سفر رییس‌جمهور به استان است، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام، مقرر گردیده با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، اعتبار ویژه ای به میزان 30 میلیارد ریال برای تسریع در اتمام این پروژه و بهره برداری از آن تخصیص یابد.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این بازدید با ارائه گزارش از روند اجرایی پروژه، از توجه و اهتمام مسئولین عالی  رتبه استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی در مساعدت و پی گیری اجرای مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه قدردانی کرد.
علیرضا رضوی با بیان اینکه در حال حاضر با فعالیت مدول اول و دوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، 60 هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز تصفیه می شود، اظهار داشت: با اتمام و بهره برداری از مدول سوم این تصفیه خانه، ظرفیت تصفیه فاضلاب در آن به 140 هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش خواهد یافت.
وی گفت: همزمان با اجرای مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، خط انتقال فاضلاب به دریاچه ارومیه نیز به طول 11 کیلومتر در حال انجام است.
رضوی با اعلام اینکه در حال حاضر هشت کیلومتر از خط انتقال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه به اتمام رسیده است، افزود: با اتمام کامل خط انتقال، سالانه 51.1 میلیون مترمکعب پساب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

 

تصاویر