مدیر کل نظارت بر طرح های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

برنامه ریزی بهره برداری از 30 طرح تصفیه خانه آب و فاضلاب در سال جاری

01

مدیر کل نظارت بر طرح های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برنامه ریزی برای بهره برداری از 30 طرح تصفیه خانه آب و فاضلاب تا پایان سال جاری در کشور خبر داد.

کامران اسماعیلی در بازدید از روند اجرایی مدول سوم تصفه خانه فاضلاب ارومیه با بیان اینکه این تعداد طرح شامل 18 تصفیه خانه فاضلاب و 12 تصفیه خانه آب است، اظهار داشت : از تعداد کل طرح های پیش بینی شده برای افتتاح، تا کنون هشت مدول تصفیه خانه فاضلاب و سه مدول تصفیه خانه آب به بهره برداری رسیده است.
وی افزود : تا پایان سال جاری، روند بهره برداری از طرح های تصفیه آب و فاضلاب تداوم خواهد داشت که فاز اول مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه نیز جزو این طرح ها خواهد بود.
مدیر کل نظارت بر طرح های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با قدردانی از تلاش های مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در پیگیری روند اجرای مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، گفت : این طرح به دلایلی متوقف شده بود که پیرو جلسات و هماهنگی های به عمل آمده، امروز شاهد فعالیت مجدد این طرح هستیم.
اسماعیلی با بیان اینکه 95 درصد تجهیزات مکانیکی این طرح خریداری و نصب شده است، اظهار کرد : در بحث الکتریکال طرح، تامین کابل ها به طول 22 کیلومتر و 40 تابلوی برق فشار متوسط و ضعیف نیز در حال ثبت سفارش هستند.
وی، اجرای مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه از نظر زیست محیطی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت : هدایت پساب حاصل از تصفیه فاضلاب به پیکره دریاچه ارومیه، علاوه بر حفظ محیط زیست و ارتقای بهداشت عمومی در احیای آن نیز موثر خواهد بود.
وی افزود : در قالب پویش # هر هفته الف – ب – ایران، فاز اول مدول سوم این تصفیه خانه، در هفته چهارم اسفند ماه سال جاری وارد مدار بهره برداری خواهد شد و پیش بینی می شود فاز دوم آن نیز تا خرداد  ماه سال آینده به اتمام رسیده و با بهره برداری از آن، تصفیه روزانه 60 هزار متر مکعب فاضلاب پیش بینی شده، محقق شود.

 

تصاویر