مدير امور آب و فاضلاب اروميه خبر داد

3700 فقره انشعاب آب شهري و روستايي در اروميه واگذار شد

1

مدير امور آب و فاضلاب شهرستان اروميه از واگذاري سه هزار و 705 فقره انشعاب آب در بخش شهري و روستايي در طول 8 ماه گذشته سالجاري خبر داد.

به گزارش روابط عمومي امور آب و فاضلاب شهرستان اروميه، صابر خسروزاده در گفتگو با خبرنگار پيام آبفا با بيان اينكه از اين تعداد يك هزار و 805 فقره انشعاب شهري و مابقي در بخش روستايي واگذار شده است، افزود: اين تعداد انشعاب واگذار شده سه هزار و 828 آحاد شهري و يك هزار و 982 آحاد روستايي را شامل مي شود.
وي همچنين از واگذاري يك هزار و 322 فقره انشعاب فاضلاب شهري در شهرستان اروميه طي مدت زمان مذكور خبر داد و اضافه كرد: اين انشعابات نيز سه هزار و 616 آحاد شهري اروميه را شامل مي شود.
مدير امور آب و فاضلاب شهرستان اروميه، استانداردسازي انشعابات غيرفني را از جمله اقدامات مهم اين امور برشمرد و اظهار كرد: از ابتداي سال جاري در راستاي جلوگيري از هدررفت آب شرب و حفظ سرمايه هاي ملي، ضمن استانداردسازي انشعابات غيرمجاز، يك هزار و 314 كنتور در بخش شهري و 318 كنتور در بخش روستايي نيز تعويض شده است.
خسروزاده با اشاره به شيوع ويروس كرونا و افزايش مصرف آب، عنوان كرد: با شيوع ويروس كرونا و توصيه به شستشوي مكرر دست ها و رعايت مسايل بهداشتي، باعث افزايش ۲۰ تا ۳۰ درصدي مصرف آب شده كه اميدواريم شهروندان با رعايت الگوي مصرف در زمينه صرفه جويي منابع آبي همراهي لازم را داشته باشند.
مديرامور آب و فاضلاب شهرستان اروميه ميزان توليد آب در شهر اروميه در شهر و روستا در حال حاضر از تمامي منابع توليد را 3۷۳۰ ليتر در ثانيه اعلام و اظهار كرد: با وجود افزايش مصرف آب توسط مشتركين، در حال حاضر هيچگونه مشكلي از بابت توليد و تامين آب شرب در سطح شهر اروميه وجود ندارد.

 

تصاویر