با حضور معاون آب و آبفا وزیر نیرو صورت گرفت؛

بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب استان آذربایجان غربی

01

مسائل و مشکلات حوزه آب استان آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه ای که به همین منظور و با حضور معاون آب و آبفا وزیر نیرو، مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای آذربایجان غربی و معاونین ایشان برگزار شد، مسایل مرتبط با حوزه آب شرب و کشاورزی استان آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این جلسه با تشریح وضعیت تولید و تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مصرف آب در استان 12 درصد رشد داشته که این امر ناشی از شیوع ویروس کرونا و عمل به توصیه های بهداشتی از سوی مردم است.
علیرضا رضوی افزود: این میزان افزایش مصرف، با افزوده شدن 570 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب شرب در استان، تامین و مشکلی در این زمینه ایجاد نشد.
وی با اشاره به نقش آب در مقابله با شیوع کرونا، افزود: کادر بهداشت و درمان کشور در این مدت، متحمل زحمات زیادی شدند اما بایستی اذعان داشت که اگر مشکلی در رابطه با تامین آب در کشور و استان بوجود می آمد، تمام  تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا با شکست مواجه می شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این راستا، خواستار توجه جدی دولت و وزارت نیرو به توسعه و بهبود زیرساخت های تولید و تامین آب شرب با اختصاص اعتبارات مورد نیاز شد.
قاسم تقی زاده خامسی، معاون آب و آبفا وزیر نیرو نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش های انجام یافته در خصوص تامین آب شرب و کشاورزی استان، خواستار ارتباط بیشتر مدیران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تبیین و تشریح اقدامات و فعالیت های حوزه آب شد.
وی با اشاره به اجرای طرح امید آب در کشور، اظهار داشت: یکی از مشکلات این طرح، کسری بودجه ناشی از اجرای آن است که اقداماتی در مجلس شورای اسلامی برای جبران این کسری، در حال انجام است.

تصاویر